خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

دانشجویان در اعتراضات اخیر نقدهایشان را آگاهانه مطرح کردند/ از دانشجوهای ما کسی در بازداشت نیست/ شاید برخی فارغ التحصیلان در بازداشت باشند

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۰۶۳

رییس دانشگاه تهران گفت: باید اجازه دهیم دانشجویان با صراحت و با آزادی و البته ضمن رعایت چارچوب‌ها خواسته‌هایشان را مطرح کنند.

«محمود نیلی احمدآبادی» رییس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اعتراضات دانشجویان در آبان ماه گفت: من فکر می‌کنم دانشجویان در همین مدت نشان دادند که کاملا خواسته‌‌هایشان را به شکل مدنی ابراز و بیان می‌کنند. دانشجویان ما در انتقادات اخیر سعی بر حفظ احترام داشته و این مقوله را به خوبی رعایت کردند. آنها تلاش دارند با صراحت و با دقت خواسته‌هاشان را بیان کنند.

وی درباره وظیفه دانشگاه نسبت به انتقادات و اعتراضات دانشجویان گفت‌: ما نیز به عنوان مسئولان دانشگاه وظیفه داریم که این فضا را برای دانشجویان فراهم کنیم یعنی اجازه دهیم دانشجویان با صراحت و با آزادی البته ضمن رعایت چارچوب‌ها خواسته‌هایشان را مطرح  کنند و سپس پاسخ‎های لازم را بشنوند.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه عدم بیان خواسته‎های دانشجویان منجر به تصاویر ذهنی غلط می‌شود، گفت: اگر دانشجو خواسته‌اش را مطرح نکند، این خواسته‌ها و درخواست‌ها انباشته می‌شود و تصورات غلط در ذهن او شکل می‌گیرد و همین امر می‌تواند عکس‌العمل‌های تندی را به دنبال داشته باشد. در عین حال زمانی که دانشجو خواسته و مطالباتش را مطرح کرده و سپس پاسخ آنها را دریافت می‌کند، خود این گفتگو هم به مسئولان کمک می‌کند تا اگر اشتباه یا نقصی دارند، آن را اصلاح کنند و هم کمک می‌کند که تصورات دانشجو تصحیح شود.

وی گفت: به نظر من گفت‌وگو در قالب مدنی و مفاهمه و همراه با صراحت و دقت باید باشد. اگر این روند اتفاق بیفتد می‌تواند هم از هر اغتشاشی جلوگیری کند و هم به طور کل به نفع و صلاح کشور است.

نیلی احمدآبادی تصریح کرد:‌ با توجه به مشکلاتی که در سطح جامعه داشته‌ایم، دانشگاه‌ها و دانشجویان به رغم اعتراض‌هایی که به این وضعیت داشتند، سعی کردند به شکل مدنی انتقاداتشان را بیان کند در حقیقت آنها به طور متمدنانه و آگاهانه اعتراض و انتقادشان را مطرح کردند.

رییس دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، طبق آخرین آمار همه دانشجویان بازداشتی آزاد شده‌اند، اما چرا به گفته شورای صنفی برخی از دانشگاه‌‎ها، یک سری از دانشجویان همچنان در بازداشت هستند؟ گفت: ممکن است که این افراد فارغ‌التحصیل باشند، زیرا در میان بازداشتی‌های ما یک سری فارغ التحصیل هم بوده‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز