خبرگزاری کار ایران

تصویب کلیات لایحه تعیین حدود و اختیارات شوراهای معماری مناطق

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۹۲۴

در جریان جلسه امروز شورای شهر، کلیات لایحه تعیین ماموریت ها، حدود و اختیارات شوراهای معماری مناطق تصویب شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، کلیات لایحه تعیین حدود و اختیارات شوراهای معماری مناطق پیش از ظهر امروز در جریان یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای شهر بررسی شد.

سید حسن رسولی در دفاع از کلیات لایحه تامین ماموریت‌ها حدود و اختیارات شورای مناطق، اظهار کرد: در ۱۲ مهرماه سال ۹۷ اعضای شورای شهر تهران در قالب طرحی شهرداری را موظف کردند تا لایحه نظام‌مند کردن تصمیمات محلی در حوزه معماری و شهرسازی را به شورا ارائه دهند.

وی با بیان اینکه آنچه امروز شهرداری به شورا تقدیم کرده، تکلیف شورا بوده که با تاخیر ارسال شده است، افزود: در این لایحه به دنبال سازماندهی و قانونمند کردن شورای معماری مناطق هستیم این شورا در مناطق وجود دارد اما متاسفانه به دلیل نبود سازماندهی این شورا به ابزار دست مافیا و دلالانی‌ در شهرداری تبدیل شده است. شهروندان در صحبت های بی پرده خود می گویند که برای کارهای معماری و شهرسازی مراجعه می کنیم می گویند نمی‌شود اما در گوشه و کنار شهرداری مناطق و نواحی عناصری از این مافیا هستند که با دریافت مبالغی کار نشد را شد می کنند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: ما با اجرای این لایحه به دنبال اجرای اصل شفافیت هستیم که از طریق تعیین دقیق اعضا، ماموریت‌ها‌، حدود و ثغور اختیارات و تدقیق نظام رسیدگی به درخواست حوزه شهرسازی و معماری به گونه‌ ای عمل شود که حقوق شهر و شهروندان شود.

عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در دفاع از این لایحه گفت: یکی از ضرورتهایی که در طرح تفصیلی به آن تاکید شده است موضوع شفاف سازی عملکرد شوراهای معماری و شهرسازی است.

وی گفت: در یکی از بندهای طرح تفصیلی مقرر شده است که باید با توجه به گستردگی وظایف و مسوولیتهای شوراهای معماری و شهرسازی مناطق فعالیت این شوراها شفاف شود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: هشت هزار تصمیم شوراهای معماری که در سال ۹۵ اتخاذ شده است را بررسی کردیم و فهمیدیم که هفتاد درصد این تصمیمات خارج از ضوابط بوده است.

گلپایگانی خاطرنشان کرد: براساس نظر ما کلیات شفاف سازی عملکرد شوراهای معماری مناطق کمک می کند به برقراری بیشتر عدالت. آن نگرانی که از طرف برخی از اعضای شورای شهر مطرح شد و میان مناطق هم هست این نگرانی به حق است اما می شود از راه منطقی این نگرانی را مرتفع کرد.

در نهایت کلیات این لایحه با ۱۴ رای موافق، ۲ رای مخالف به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز