خبرگزاری کار ایران

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو:

بررسی مشکلات نهاد خانواده از اولویت‌های سازمان آیسسکو است

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۸۹۰

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو گفت: خانواده برای کشورهای اسلامی بسیار اهمیت دارد و خطراتی که این نهاد را تهدید می‌کنند باید به وسیله کشورهای اسلامی مورد توجه قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا کریمی دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در افتتاحیه مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی خانواده گفت: مرکز بین‌المللی تعالی گفت‌وگوی خانواده که امروز تاسیس می‌شود پروژه‌ای است که در داخل کشور ما عملیاتی و اجرایی شده بود. خوشحالیم که این اقدامات با تاسیس این مرکز بین‌المللی در بین کشورهای اسلامی به اشتراک گذاشته می‌شود. سازمان آیسسکو به عنوان یک سازمان بین‌المللی در حیطه آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی در میان ممالک اسلامی کار می‌کند و این سازمان با هدف ایجاد تفاهم در میان کشورهای اسلامی تاسیس شده است.

وی در ادامه گفت: در 40 سالی که از تاسیس این سازمان بین‌المللی می‌گذرد بالغ بر 4000 سمینار برگزار شده است. اجلاس ورزای فرهنگ اسلامی، اجلاس محیط زیست در کشورهای اسلامی و اجلاس امور کودکان در میان این ممالک از اجلاس‌های موثری است که این سازمان برگزار کرده تا مجموعه‌ای را ایجاد کند که بتواند نهادهایی را فراهم کند که به پیشبرد اهداف مشترک جهان اسلام منجر شود.

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو افزود: این سازمان پایتخت‌های فرهنگی جهان اسلام را انتخاب می‌کند و در حال ایجاد برنامه‌ای است تا پایتخت محیط زیست نیز هر ساله از بین شهرهای جهان اسلام و به منظور ترویج فرهنگ توسعه پایدار انتخاب شود. اصفهان و مشهد از شهرهایی هستند که تاکنون به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده‌اند.

کریمی گفت: بحث خانواده برای کشورهای اسلامی حائز اهمیت است و خطراتی که نهاد خانواده را تهدید می‌کند باید مورد بررسی قرار بگیرد. کشورهای اسلامی باید به موضوعاتی که بیشترین مشکل را در جامعه و نهاد خانواده ایجاد می‌کند، بپردازند. باید از تجربه‌های سایر کشورهای اسلامی استفاده شود. همچنین باید این داشته‌ها به خارج از جهان اسلام نیز ارائه شوند. معاونت زنان، نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران و سازمان آیسسکو به این اولویت در ایران و سایر کشورهای جهان توجه خاص دارد. با تاسیس این مرکز باید بتوانیم تاثیر لازم را بر پایداری، ارتقاء و گفتمان اعضای خانواده بگذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز