خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

تعامل بین اعضای خانواده باید مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۸۷۰

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما باید گفت‌وگوی بین‌نسلی و تعامل بین اعضای خانواده را مورد توجه قرار دهیم تا یک چارچوب مفهومی و الگوی کارکردی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در مراسم افتتاحیه مرکز بین‌المللی تعالی گفت‌وگوی خانواده گفت: پس از سالها تلاش برای ارتقای گفت‌وگو میان اعضای خانواده در کشور، امروز شاهد تاسیس مرکز بین‌المللی تعالی گفت‌وگوی خانواده در جهان اسلام هستیم. موضوع خانواده برای همه کشورها و هویت همه جوامع از اهمیت برخوردار است. این معضل، معضلی جهانی و فراجناحی است و تقویت نهاد خانواده اقدامی است که به سلامت انسان‌ها در جامعه‌های مختلف کمک می‌کند.

وی در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش در نهادینه‌سازی الگوهای تعالی خانواده برای دانش‌آموزان همکاری چشمگیری با معاونت زنان داشت. از دیگر نهادهایی که با ما همکاری جدی داشته‌اند وزارت خارجه در شکل‌گیری مرکز بین‌المللی تعالی گفت‌وگوی خانواده است. همچنین وزارت علوم در جهت آگاه‌سازی جامعه دانشجویی همکاری بسیار خوبی با ما داشت.انشاالله این مرکز بتواند به شکل موثر تجربه‌های جمهوری اسلامی را با جهان اسلام به اشتراک بگذارد و از تجربیات آنان نیز استفاده کند. ما انتظار داریم تمام سازمان‌های بین‌المللی که در مسیر ارتقاء کارکرد خانواده و تعالی آن حرکت می‌کنند، به ما بپیوندند.

ابتکار گفت: جمهوری اسلامی بر مبنای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری کارهای کارآمدی را به دست آورده است. نهادهای بسیاری تشکیل شده‌اند که توانسته‌اند خانواده را پایدار نگه دارند. تعامل بین اعضای خانواده و ایجاد تعادل بین کار زنان و نقش‌ها در خانواده از دستاوردهای ویژه جمهوری اسلامی بوده است که کمک کرد نهاد خانواده پابرجا بماند. این طرح ملی در 31 استان انجام شد و گزارش‌های مکرری مبنی بر موفقیت‌های آن به ما رسید. هر استان الگوی آموزشی خود دارد و ما تلاش می‌کنیم یک الگوی ثابت را در شهرهای مختلف به کار نبریم. اما مشکل عدم گفت‌وگو بین اعضای خانواده و تعامل آنها موضوع مشترک تمام استانها و حتی جهان است.

وی در ادامه گفت: باید تلاش کنیم نقش حمایتی خانواده برای اعضای آن در جامعه ایفا شود. باید این درد مشترک را بشناسیم و تبادل اطلاعات بین کشورها را غنیمت بدانیم تا مهارت‌های گفت‌وگو در خانواده در تمام جهان اسلام ارتقاء یابد. ما گفت‌وگوی بین‌نسلی و اعضای خانواده با یکدیگر را مورد توجه قرار می‌دهیم و این نیاز به یک چارچوب مفهومی و الگوی کارکردی در بین نسل‌ها و آحاد جامعه دارد. امیدواریم تجربه خود را با کشورهای اسلامی و حتی کشورهای خارج از جهان اسلام به اشتراک بگذاریم و از تجربه آنان نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز