خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد:

ضرورت توسعه حرفه‌ای گرایی در ناجا

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۸۰۷

فرمانده ناجا گفت: باید حرفه گرایی را در ناجا توسعه دهیم، حرفه‌ای شدن برای ما بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تجلیل از پژوهشگران عرصه نظم و امنیت گفت: تجربه مدیران و فرماندهان سرمایه بزرگی است و باید استفاده کنیم.

وی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری درباره پژوهش ادامه داد: رتبه علمی پژوهشگاه ما خوب است، اگرچه انتظار ما بیش از این است و دانشگاه علوم انتظامی باید مرجع در کشور باشد‌. ما باید به جایگاهی برسیم که بالاترین مرجع علمی کشور شناخته شویم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این جایگاه باید نیروی انسانی کارآمد داشته باشیم و معتقدم بهترین و کارآمدترین افراد را ما داریم و همچنین محیط سالمی داریم که افراد با انگیزه و هدف در این محیط کار می‌کنند.

اشتری خاطرنشان کرد: ما مزیتهایی داریم که خیلی ها ندارند ما آسیبهای اجتماعی را می شناسیم و مزیت های ناجا و نیروهای مسلح نسبت به دیگران بیشتر است ما می توانیم در یک برنامه ریزی علمی و کارشناسی افقی را مشخص کرده و به این افق دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی و رسیدن به پلیس تراز انقلاب اسلامی دانشگاه هم می تواند دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی باشد و تولید علم از اینجا صورت بگیرد. ما سابقه کمی در دانشگاه پلیس نداریم. یکی از خواسته های ما در مراکز علمی و پژوهشی و راهبردی این است که به این نقطه برسیم و برای آن هدف‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: کارهای بزرگی انجام داده ایم اما باید ببینیم این پژوهش ها چقدر مشکلات نیروی انتظامی را درانجام ماموریت‌ها کم می کند. باید آسیب شناسی کنیم که چه قدر این مقالات و پایان نامه ها به ما کمک کرده است و چقدر موثر نبوده است. همه این پژوهش ها برای انجام بهتر ماموریت‌های نیروی انتظامی است اگر ارتباط دانشگاه و پژوهشگاه با فرمانده ما ایجاد نشود ما اینجا کار خودمان را کرده و فرمانده هم کار خود را انجام داده است بنابراین باید درصد تاثیر این مقالات و پژوهش ها را در ماموریت‌ها ببینیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: آیا هدف ما این است که صرفا این جزوات یک نظریه است و به فراموشی سپرده شود متاسفانه در کشور  پژوهشها اینگونه است اما ما نباید اینگونه باشیم. باید طبق بیانات مقام معظم رهبری نوآوری داشته باشیم اگر می خواهیم سازمان عظیم نیروی انتظامی در تراز انقلاب اسلامی باشد باید سازمان پیشران داشته باشد و پیشران شما هستید در واقع باید افرادی باشند که در این زمینه فکر کنند. ما در همه رده ها دفتر پژوهش داریم و باید براساس تعاریفی که شده است ارتباط بین فرماندهان و پژوهشگران بیشتر شود و اکثر تولیدات به کار گرفته شوند. البته باید این ظرفیت در مدیران نیز وجود داشته باشد که چنانچه ایده خوبی در اختیارشان قرار داده شد آن را متوجه شده و بتواند بکار بگیرد.

وی تاکید کرد: باید حرفه گرایی را در ناجا توسعه دهیم حرفه ای شدن برای ما بسیار اهمیت دارد. و در ماموریت‌های مختلف هر کسی باید در کار خود حرفه ای باشد و ما می توانیم به این مرحله برسیم و با توجه به سرعت تغییر در ارتکاب جرم این سرعت لازمه کار ما است و باید به این مرحله برسیم.

وی با اشاره به تکالیف سازمان در مقابل محققان گفت: باید پژوهشگران ما درک واقعی از سازمان داشته و اولویت های ما را بدانند البته باید شما هم به ما بگویید که چه موضوعاتی باید اولویت نیروی انتظامی باشد.

وی ادامه داد: ما باید در پژوهشگاه براساس گام دوم برنامه ریزی کنیم در محورهای هفت گانه رهبر انقلاب بر موضوعات علمی تاکید کردند. ما در این خصوص نمایشگاهی برگزار کردیم و باید فرآیندی را مشخص کنیم که در گام دوم انقلاب اسلامی نیروی انتظامی چه جایگاهی دارد و باید در این زمینه کار کنیم البته کار شروع شده و دبیرخانه ای در این خصوص در نیروی انتظامی ایجاد شده است.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: درخصوص گام دوم باید علمی و عالمانه جلو برویم ما معتقدیم اجرای معنویات و تدابیر فرمانده کل قوا باعث برکت و پیشرفت در کار ما است و پیروی از بیانات آقا باعث می شود توفیقات خوبی بدست آوریم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: بحث سهمیه‌بندی بنزین مدتها پیش مطرح شده بود، اما از آن شکلی که بنا بود اجرا شود، نیروی انتظامی کاملا پای کار بود البته ما نظراتی داشتیم که مکتوب اعلام کرده بودیم نیروی انتظامی غافلگیر نشد و همکاران ما مجاهدانه و مقتدرانه کار کردند. و شجاعانه برای امنیت مردم و کشور جانفشانی کردند‌.

وی ادامه داد: هر جا که حضور پیدا کردند وظیفه خود را به خوبی در این مدت انجام دادند. نتیجه آن نیز این شد که زود فتنه خاموش شد البته عوامل متعددی موثر بود از جمله فرمایشات رهبر در خاموش کردن این فتنه و جدا شدن صف مردم از آشوبگران موثر بود. دو نفر نیز در این راه به شهادت رسیدند و برای استقرار امنیت شجاعانه ایستادند و تعدادی نیز مجروح شدند و در دیدار ما از این مجروحان این افراد افتخار می کردند که مجاهدانه و شجاعانه برای امنیت ایستادند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: در اتفاقاتی که در آبان ماه ۹۸ پیش آمد نیروی انتظامی مانند همیشه ماموریت خود را به خوبی انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز