خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش حجم قراردادهای صنعت و دانشگاه به ۱۷۰۰ میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۵۷۶

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش حجم قراردادهای صنعت و دانشگاه به ۱۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

«مسعود برومند» معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سفارشات صنعت در حوزه پژوهشی گفت: این سفارشات بسیار وسیع هستند. در حال حاضر طبق آمار و اطلاعاتی که داریم و در جلسه‌ای که روز سه ‌شنبه هفته گذشته داشتیم، عنوان شد که تعداد قراردادها، تعداد مجریان دانشگاهی در حوزه صنعت و همچنین تعداد کارفرمایان صنعتی افزایش پیدا کرده است. علاوه بر اینها حجم قراردادها به چیزی در حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسیده که نشان‌دهنده توسعه فعالیت‌هایی بین صنعت و دانشگاه در این زمینه بوده است.

 برومند اضافه کرد: از طرف دیگر یکسری اتفاقات دیگر هم افتاده و امسال شاهد حضور پررنگ اعضای جوان در هیات علمی صنایع هستیم. آماری که الان داریم ۵۰ نفر از اعضای هیات علمی جوانان برای فرصت مطالعاتی وارد صنعت شدند و امیدواریم این تعداد بیشتر هم شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مجموع می‌توان گفت، نوع پروژه‌ها در این حوزه پروژه‌های صنعتی و اجتماعی است که از جانب کارفرمایان ارائه می‌شود. تعداد و حجم قراردادها در سال ۹۸ افزایش خوبی داشته و انشاالله بهتر از این هم خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از پژوهش‌ها به مرحله اجرا می‌رسد؟ گفت: به عنوان مثال در سال ۹۷ چیزی حدود ۱۸۰۰ قرارداد پژوهشی منعقد شده است. همچنین در حال حاضر ۳۰۰۰ قرارداد جاری وجود دارد.شرایط به این صورت است که پروژه‌ها مرتبا انجام و تحویل می‌شوده و بعد قراردادهای جدید منعقد می‌شود.

برومند در خصوص میزان همگام بودن پژوهش‌های دانشجویان و پژوهشگران ایرانی با علم روز دنیا گفت: معیار و شاخص‌ موفقیت و همگام بودن ما با جهان به لحاظ علمی و پژوهشی ارائه تعداد مقالات و استنادات بین‌المللی است که در هر دو شرایط بسیار خوبی داریم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اظهار داشت: زمانی که رتبه علمی ما در دنیا به ۱۶ می‌رسد یعنی ما در جایگاه خوبی قرار داریم و مفهومش این است که ما به لحاظ پژوهشی و علمی کاملا به‌روز هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز