خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها:

برنامه‌ریزی بدون تحقیق و پژوهش محکوم به شکست است

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۴۰۶

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بر اساس آمار یونسکو هزینه تحقیق و توسعه در ایران حدود ۰.۳۲ درصد از تولید ناخالص داخلی‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی گفت: بر اساس آمار یونسکو هزینه تحقیق و توسعه در ایران حدود ۰.۳۲ درصد از تولید ناخالص داخلی‌ (GNP) است. در حالی که این میزان در ژاپن ۱۰ برابر است و این بیانگر لزوم توجه جدی به پژوهش و تحقیق در کشور است.

وی افزود: پژوهش و نوآوری به عنوان یک حلقه اتصال بین حکمروایی شهری و کارآفرینی عمل می‌کند و این مهم از طریق سیاستگذاری مدیریت شهری با هدف حل مسائل پیچیده شهری و بهبود خدمات شهری صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه شهرها به عنوان پیچیده‌ترین برساخته‌های بشر نیاز به پژوهش و بهره گیری از علوم و دانش دارند بر ضرورت و اهمیت تحقیق و پژوهش تاکید کرد و گفت: هرگونه برنامه‌ریزی بدون پژوهش و تحقیق محکوم به شکست است. نباید این موضوع مهم را فراموش کنیم که استفاده از خدمات دانشگاهی به هم‌افزایی و کاهش معضلات شهری منجر می‌شود.

وی گفت: اقدام شهرداری در برگزاری جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری اقدامی شایسته برای به‌کارگیری پژوهش‌های برتر و ایجاد فضای گفت‌وگو بین متخصصان حوزه شهری و مدیران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز