خبرگزاری کار ایران

حناچی خبر داد:

رشد ۱۸ درصدی حاشیه‌نشینی در تهران

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۳۸۶

شهردار تهران گفت: رشد سکونت در حاشیه‌های شهر تهران ۱۸ درصد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی، شهردار تهران در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: موضوع پژوهش های کاربردی و استفاده از این زمینه برای تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های ما در حوزه شهری و مدیریت شهری و موضوعاتی که با آن مواجه هستیم امری مهم است. باید تلاش کنیم نتایج این پژوهشها برای اداره شهرها کاربردی شود.

حناچی گفت: امروز با دانشگاه های نسل سوم مواجهیم که کارآفرین هستند و نتیجه فعالیت هایشان بر روی کارآفرینی نتیجه مستقیم دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که مراکز آموزشی و پژوهشی ما هم برای کارآفرین شدن و تأثیر آموزه های تحصیلی بر کارآفرین بودن حرکت کنیم.

شهردار تهران گفت: ما امروز رتبه هفتادم دنیا در میزان دارا بودن نیروی تحصیل کرده زیر سی سال است و از سوی دیگر نیمی از جمعیت زیر سی سال کشورمان تحصیلات عالیه دارند.

وی ادامه داد: شهرداری به عنوان یک شتابدهنده قوی در حوزه فعالیت استارتاپ ها می توان شرایطی را برای جوانان کشور ایجاد کند و بخش عمده این فضای کسب و کار را به آنها بدهد.

وی افزود: ما می توانیم بخش عمده ای از فضای کسب و کار را برای نیروهای جوان آماده کنیم. به همین خاطر در تهران هوشمند علاوه بر سرویس و خدماتی که شرکت های جوان ارائه می کردند دستگاه های خدمات شهری مشکلاتشان را پیدا می کردند.‌

حناچی گفت: هدف این کار درگیر کردن پژوهش های درحال انجام با مشکلات ملموس و کاربردی است که در شهرها با آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به صحبت های رییس شورای شهر مبنی بر اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیاردی در حوزه پژوهش گفت: حدود دو درصد از بودجه شهرداری به پژوهش اختصاص دارد، اما این بودجه تنها در مرکز مطالعات نیست و در خیلی از حوزه ها این اعتبارات را دیدیم.

حناچی با تاکید بر اینکه باید بهره وری پروژه ها را مورد بررسی قرار دهیم افزود: در این حوزه به خلاقیت، نواوری، آینده پژوهی و آینده نگری نیازمندیم.

شهردار تهران با اشاره به ساخت و سازها در شهر تهران به طور موردی به ساخت و ساز در ولنجک اشاره کرد و گفت: هر کدام از برج ها در ولنجک می توانستند ۱۵ طبقه کاهش طبقه داشته باشند..اتفاقاتی که در یک ماه گذشته رخ داد قطعا ریشه در فقر دارد و شیوه اداره شهرها می تواند به کنترل فقر کمک کند.

وی به حاشیه نشینی در شهر نیز اشاره کرد و گفت: اگر هدف ما افزایش قیمت مسکن در شهر باشد، شهرها را به حاشیه هدایت می کند. رشد سکونتگاهی در تهران دو درصد است در حالی که در حاشیه های شهر ۱۸ درصد شده است.

وی افزود: اکنون دو لایحه در مجلس مطرح است که امیدواریم بتواند نقطه عطفی را برای شهر رقم بزند.‌

شهردار تهران تصریح کرد: یکی از نتایج اقدامات براساس مطالعات پژوهشی هزینه کمتر و پربازدهی طرح ها است. در تهران طرح هایی داشتیم که برای چند سال بیش از ۲۰ درصد بودجه شهر را به آن اختصاص دادیم اما اثرگذاری آنها منفی بوده است، در نتیجه باید مطالعات کاربردی را به عنوان پشتوانه نظری تصمیمات به کارگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز