خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

بودجه تحقیقاتی شهرداری تهران ۲۰۰ میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۳۲۰

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به عدم اثربخشی مطالعات شهری از رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران درخواست کرد، گزارشی در این خصوص به شورای شهر تهران ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: دو نوع تحقیق داریم که اولی تحقیقات مبنایی و بنیادی است، نوع اول که تحققات بنیادی و نظری است در شهرداری تهران و در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران چنین پژوهشی را نداریم.خوب است که فکر کنیم آیا می شود در شهرداری تحقیقات مبنایی داشته باشیم.

وی افزود: نوع دوم تحقیقات کاربردی است که شامل یک بخش علمی است که برای حل مساله انجام می شود و برای رفع نیازهای بنیادی صورت می گیرد و ما عمدتا این نوع تحقیقات را در شهرداری داریم.

هاشمی تصریح کرد: در شهرداری تهران بودجه تحقیقات بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است که یک دهم آن به مرکز مطالعات و پژوهش ها می‌رسد در حالی که این مرکز تحقیقات مجموعه پیری است که قبل از انقلاب تشکیل شده است.

وی با اشاره به این جشنواره تصریح کرد: در طی جشنواره هایی که تاکنون برگزار شده نزدیک به چهل هزار اثر ارسال شده است. در این جشنواره نیز ۱۳۰ طرح نوآورانه و ۳۸۰۰ اثر به جشنواره ارسال شده که ۷۰۰ اثر به جشنواره راه یافته است.

هاشمی با بیان اینکه باید از این همه تحقیق و پژوهش نتیجه بهتری می گرفتیم تصریح کرد: باید یک تحقیق و پژوهش انجام دهیم تا بفهمیم چرا این همه مورد پژوهشی اثربخشی خود را در مدیریت شهری نداشته است.

وی افزود: در همایش شهر هوشمند نیز گفتم و در اینجا هم تکرار می کنم که نباید ژست و ویترین پژوهش داشته باشیم و نباید برای پژوهش تحقیق کنیم بلکه پژوهش های ما باید کاربردی باشند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به میزان تحصیلات کارمندان شهردار تهران گفت: در شهرداری نزدیک به ۶۵ هزار پرسنل داریم که نزدیک به ۴۰۰ نفر تحصیلات دکترا دارند ۸ هزار نفر تحصیلات ارشد و ۲۰ هزار نفر تحصیلات کارشناسی دارند. آقای بوچانی باید گزارشی از این جهت به شورای شهر بدهند که اثربخشی تحقیقات و پژوهش در شهرداری تهران چقدر بوده و به چه میزات در شهرداری تهران استفاده شده است.

وی افزود: در زمینه های مختلفی از جمله آلودگی هوا، ترافیک، آسیب های اجتماعی، چابک سازی بدنه شهرداری، شیوه های تامین درآمدهای پایدار و غیره در مرکز مطالعات پژوهش داشتیم، اما وقتی نگاه می کنیم هرچند تعداد این تحقیقات زیاد بوده، اما در مدیریت شهری به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است. باید یک تصمیم اساسی بگیریم و نتیجه این همایش مارا مجبور کند تصمیمات در مدیریت شهری پشتوانه مطالعاتی داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید در پژوهش فعال شویم و از مرحله پساتصمیم به پیشا تصمیم برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز