خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران:

باید به علم و خرد جمعی پناه ببریم

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۳۰۷

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران گفت: باید به پناهگاه علم، خرد جمعی و پژوهش پناه ببریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین بوچانی در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری در ابتدای این برنامه گفت: مستندات و بررسی ها نشان می دهد با وجود تمام تلاش های جمعی برای کشور، شهرها روستاها و تلاش های جمعی، دستاوردها آنطور که شایسته است، نمایان نیست و این ما را وادار می‌کند در بخش از فرآیندها بازنگری جدی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برای بازنگری به علم و تحقیق نیازمندیم، تصریح کرد: اغتشاش کالبدی در شهرها و روستاها قابل کنترل و بازنگری است و کم کارکردی در شهرها و روستاها محصول کم توجهی محققین داخلی و خارجی است.

بوچانی با بیان اینکه اجماع جدی در حوزه مدیریت شهری در شهرداری ها شکل گرفته است، تصریح کرد: برپایی این جشنواره اعلام می کند، تداوم فرآیندهای گذشته نه عقلانی است و نه خواستنی.

وی تاکید کرد: بی اعتنایی به دستاوردهای پژوهشی آفت های جدی برای کشور ایجاد کرده است. موضوع اعتنای مدیران شهری به دستاوردهای علمی و پژوهشی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

او با بیان اینکه شرایط سخت اقتصادی و تحریم های ظالمانه، مسائل ما در حوزه های اجتماعی، محیطی و فنی را بیشتر کرده است، افزود: در نتیجه باید به پناهگاه علم، خرد جمعی و پژوهش پناه ببریم.

وی افزود: دو مسئله به طور جدی در مدیریت شهری مورد توجه است، یک ضعف در مشارکت بخشی همه ذی نفعاان شهر برای ترسیم آینده ای زیبا است و دومین مسئله کم توجهی به حوزه آموزش و پژوهش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز