خبرگزاری کار ایران

رتبه‌های برتر کنکور:

«حمایت مالی» مانع خروج نخبگان از کشور می‎شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۹۵۱

بانک پاسارگاد طی دوازده سال است که از برگزیدگان و رتبه‌های یک تا سه گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری تجلیل و حمایت مالی به عمل می‌آورد. برترین‌های کنکور سال ۹۸ در گفت‌وگویی از حمایت‌های مالی این بانک گفتند.

«علیرضا سخایی‌راد» رتبه یک کنکور سراسری ۹۸ در رشته ریاضی و فیزیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تاثیر حمایت‌های مالی بانک پاسارگاد از نخبگان گفت: به نظر من هر انسانی برای حرکت رو به جلو، نیاز به حمایت و انگیزه دارد.انگیزه و حمایت در وجود فرد به امید، سپس تلاش و در نهایت به پیشرفت تبدیل می‌شود. قطعا اگر سر این زنجیره قطع شود، این تلاش هم ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: لازمه هر پیشرفتی، تلاش دسته جمعی و گروهی بوده، بنابراین نیاز است که هر کسی به شیوه خود تلاش کند این حمایت و انگیز را تولید کرده تا با این تلاش همه بتوانیم دست در دست هم به سمت پیشرفت حرکت کنیم و اکنون بانک پاسارگاد این کار را برای حمایت از نخبگان انجام می‌دهد.

سخایی راد گفت: من برای تحت حمایت قرار گرفتن بانک پاسارگار به اختیار خودم این تصمیم را گرفتم و فکر می‌کنم این اقدام از سوی بانک پاسارگاد بسیار موثر خواهد بود.

جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور با حمایت‌های مالی

«دانا افاضلی» رتبه سه کنکور سراسری سال ۹۸ در رشته ریاضی و فیزیک درباره حمایت‌های مالی بانک پاسارگاد از نخبگان و رتبه‎های برتر کنکور گفت: از مهر ماه امسال بود که بانک پاسارگاد کمک هزینه‌ای را برای ما در نظر گرفت که به نظرم این اقدام کمک بسیار خوبی به نخبگان جوان کشور است، زیرا با توجه به صحبت‌های رییس بانک پاسارگاد این مساله انگیزه خوبی برای ادامه تحصیل نخبگان است تا بتوانند به راحتی درس بخوانند و دغدغه مالی نداشته باشند و بدون نگرانی تمرکزشان روی تحصیل باشد.

وی ادامه داد: در عین حال اگر نخبه‌ای از کشور خارج شود می‌تواند با حمایت‌های بانک پاسارگاد جذب شده و به ایران برگردد. این سیاست‌ها خیلی خوب است و می‌‎تواند برای کشور مفید باشد. این حمایت‌ها برای تحصیل تا هر مقطعی که بخواهیم ادامه دارد. من حمایت‌‎های بانک را پذیرفتم زیرا به نظرم اتفاق بسیار خوبی است.

نخبگان کشور نباید مشکل مالی داشته باشند

«محسن راستکار» رتبه دوم کنکور سراسری سال ۹۸ در رشته علوم تجربی درباره ایجاد انگیزه در نخبگان با حمایت‌های مالی گفت: هر نوع حمایتی از نخبگان کشور تاثیر خوبی  در روحیه آنها داشته و کمک می‌کند که آنها علاقه بیشتری پیدا کنند تا در کشور خودشان بمانند.

رتبه دوم رشته تجربی در کنکور سال ۹۸ افزود: به هر حال ما شاهد این هستیم که برخی نخبگان از کشور مهاجرت می‌کنند که شاید دلایل چندان مهمی هم نداشته باشد. برخی مشکلات مالی دارند و بعضی هم به دلیل اینکه در ادامه کارشان سنگ اندازی می‌شود، علی رغم میل باطنی‌شان مهاجرت می‌کنند.چنین کمک‌هایی چه از سوی نهادهای دولتی و چه خصوصی حتی اگر به مدت کوتاهی باشد باز هم می‌تواند  در روحیه دانشجویان نخبه کشور تغییر ایجاد کند و باعث شود آنها در کشور خود بمانند و کمک کنند.همه این دانشجویان و نخبگان سرمایه‌های کشور هستند.

سخایی‌راد گفت: بانک پاسارگاد به ما کمک کرد و رتبه‌های یک تا سه در پنج گروه آزمایشی را تحت بورسیه مالی قرار داده است. به نظرم این طرح‌ها بسیار خوب است، البته نهادهای دیگر مانند بنیاد ملی نخبگان نیز چنین طرح‌هایی دارند و از نخبگان یک تا ۱۰۰ کشوری حمایت مالی می‌کنند. این طرح خیلی خوب است، زیرا حداقلش این است که نخبگان نباید از نظر مالی مشکلی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز