خبرگزاری کار ایران

ارائه گزارش ستاد زیست فناوری/ رتبه نخست ایران در تولید محصولات زیست‌فناوری و واکسن در غرب آسیا

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۹۲۸

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر سه شنبه ۱۹ آذرماه ۱۳۹۸ به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات این جلسه اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه زیست فناوری و ظرفیت سازی برای توسعه این فعالیت‌ها در کشور مورد بحث قرار گرفت.     

عاملی ادامه داد: در این گزارش تأکید شد که جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در تولید علمی دارای رتبه اول منطقه خاورمیانه رتبه دوازدهم جهان بوده رتبه نخست تولید محصولات زیست‌فناوری و واکسن در غرب آسیا متعلق به ایران است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان از محل شرکت‌های زیست‌فناوری است و بیش از ۶۰ درصد عمده صادرات محصولات دانش‌بنیان کشور مربوط به شرکت‌های این حوزه است خاطرنشان کرد: تولید کودهای زیستی به عنوان جایگزین کودهای شیمیایی(کاهش ارزبری ۱۶۲ میلیون دلار)، تولید بذور با کیفیت دانه‌های روغنی و سایر محصولات غذایی(کاهش ارزبری ۲۵۰ میلیون دلار)، تولید نهال‌های کشت‌بافتی برای احیای باغ‌های کشور(ارزاوری ۱۱۷ میلیون دلار) و تولید افزودنی‌های خوراک دام و طیور با هدف کاهش ارزبری ۱۰۰ میلیون دلاری از مهمترین برنامه‌های در حال اقدام  برای کاهش ارزبری و رونق تولید در کشور است که در این گزارش مطرح شد.

وی افزود: قرار شد که پیشنهادهای مطرح شده توسط ستاد زیست فناوری پس از بررسی بیشتر، در جلسه آینده شورا به تصویب نهایی برسد.

 عاملی در ادامه از انتخاب ۷ رئیس جدید دانشگاه‌ها در کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها خبر داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر این اساس دکتر سعد الله نصیری قیداری به عنوان رئیس دانشگاه شهید بهشتی تهران، دکتر محمد قاسمی به عنوان رئیس دانشگاه ولایت، دکتر عباس افخمی به عنوان رئیس دانشگاه بین المللی سازمان همکاری های اقتصادی گروه هشت ، دکتر علیرضا منظری توکلی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، دکتر احسان کامرانی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، دکتر پیام نجفی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و دکتر حسین کلانتری به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی انتخاب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز