خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تهران:

لازمه فداکاری گذشتن از امتیاز، دارایی‌ و منفعت است

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۶۶۹

رییس دانشگاه تهران گفت: فداکاری زمانی محقق می‌شود که فرد از امتیاز، دارایی‌ها و منفعت خود بگذرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نهمین آیین اعضای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران بعد از ظهر امروز با حضور محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران، حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

 محمود نیلی‌احمدآبادی در ادامه این مراسم عنوان کرد:  اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان از دو نظر برای ما مهم است؛ ابتدا اینکه ماهیت دانشجویی دارد و اتفاقا دانشگاه تهران که بیشترین تعداد دانشجو را دارد توانسته در زمینه‌های امدادرسانی و خدمت به مردم پررنگ عمل کند. در عین حال یکی از برنامه‌های محوری دانشگاه تهران اخلاق‌محوری و مسئولیت اجتماعی است.

رییس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه فداکاری از مقوله‌های مهم مسئولیت اجتماعی است، گفت: فداکاری زمانی محقق می‌شود که فرد از امتیاز، دارایی‌ها و منفعت خود بگذرد و آنجاست که معنای واقعی حقیقی فداکاری تحقق می‌یابد. یک عنصر آگاهی در ذات فداکاری وجود دارد، چرا که خودخواهی یکی از مشخصه‌های انسان است.

نیلی تاکید کرد: یکی دیگر از عناصر مهم فداکاری اولویت دادن جامعه و افراد جامعه برخواسته‌های شخصی است، طبیعتا این افراد خدمات بیشتری به مردم ارائه می‌دهند. همین امر موجب پایداری و استواری بیشتر یک جامعه می‌شود. طبیعا منافع افراد با هم متفاوت است و بعضا در تضاد است، اگر منفعت‌طلبی حاکم باشد، آن چیزی که قربانی می‌شود، منافع ملی است و قرن‌هاست که  فرهنگ و دین ما به فداکاری تاکید دارد.  

رییس دانشگاه تهران در پایان با اشاره به اینکه دانشجویان گروه آگاه‌ جامعه هستند گفت: دانشجویان به لحاظ آگاهی، جایگاه ویژ‌ه‌ای در جامعه دارند. قطعا با توجه به توانایی و تخصص، کیفیت کار دانشجویان فداکار باهم متفاوت است. دانشجویان مدیران آینده کشور هستند و اگر این ویژگی‌ها را حفظ کنند  می‌توان به آینده کشور اطمینان داشت و از چنددستگی و منفعت‌طلبی فاصله گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز