خبرگزاری کار ایران

احداث دو هتل جدید در پایتخت/ ساخت هتل ۱۲ طبقه در ولنجک

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۴۸۰

در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران که به ریاست حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج برگزار شد، با احداث دو هتل در مناطق یک و شش موافقت شد.

به گزارش ایلنا،‌ علی اشراقی در این باره گفت: امروزه صنعت گردشگردی به یکی از بزرگترین صنایع فعال در جهان تبدیل شده و در دهه های اخیر با حساسیت بیشتر به گسترش این صنعت توجه شده است.

وی افزود: بر این اساس و با توجه به اینکه شهر تهران از مراکز جاذب گردشگران اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فراغتی است، توجه به زیر ساخت های اقامتی یکی از ضرورت های توسعه گردشگری است.

اشراقی گفت: بر اساس آمار ارائه شده کمبود هتل‌های با کیفیت ۴ و ۵ ستاره در تهران کاملا مشهود است، به گونه ای که تعداد این هتل ها کمتر از ۳۰ واحد است و حدود ۵۰۰۰ اتاق دارند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تهران بیان کرد: پراکنــــــــدگی هتل‌های موجود در سطح شهر تهران نیز مناسب به نظر نمی رسد.

وی گفت: بر این اساس پس از توضیحات مشاور و شهردار منطقه یک و با توجه به تائیدیه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با احداث یک بنای اقامتی ۱۲ طبقه در خیابان ولنجک، موافقت شد.

اشراقی افزود: برای ارتقاء کیفی پروژه نیز مقرر شد، طرح یکپارچه‌ای به منظور الحاق و تجهیز فضای سبز مجاور هتل تهیه و به تائید معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برسد.

وی در ادامه گفت:در این جلسه همچنین با احداث هتلی در منطقه شش واقع در خیابان ولی عصر (عج ) موافقت شد.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری، اشراقی گفت: هم چنین در این جلسه پرونده های موردی ارسال شده از سوی شهرداری های مناطق رسیدگی شد و بررسی طرح موضعی طراحی شهری محور دماوند واقع در مناطق ۴، ۷، ۸ ،۱۳به جلسه آتی موکول شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز