خبرگزاری کار ایران

حسینی میلانی تاکید کرد:

ضرورت اداره شهر تهران بر مبنای مطالعه و پژوهش

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۲۰۶

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اداره پایتخت را بر مبنای مطالعه و پژوهش یک ضرورت می داند.

به گزارش ایلنا، سید آرش حسینی میلانی با بیان این مطالب افزود: دانایی و مدیریت مبتنی بر دانایی در دنیای امروز یکی از محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و بالندگی هر جامعه‌ای است.

وی با بیان اینکه سنجش سطح دانایی هم به میزان تولید و مصرف اطلاعات و دسترسی سریع و آسان به آن وابسته است، ادامه داد: نکته قابل توجه این است که دانایی و مدیریت مبتنی بر آن یا بر اساس پژوهش دیگران یا پژوهش‌هایی که خود انجام می دهیم، به دست می‌آیند.

به اعتقاد این عضو شورای شهر تهران، می‌توان «پژوهش» را مهمترین رکن تحقق مدیریت دانایی‌محور و جامعه دانا نام نهاد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت‌شهری نیز از جمله عرصه‌هایی است که ضرورت انجام امور براساس یافته‌های پژوهشی بیش از سایر عرصه‌ها است، بیان کرد: اهمیت تحقیق و پژوهش در زمینه مسائل شهری از آنجا نشأت می‌گیرد که انجام مطالعات روزآمد درباره مسائل شهر، نگاهی آماری و تحلیلی به شهر و مسائل آن را طلب می‌کند.

به گفته میلانی، این نگاه تحلیلی با بهره‌گیری از نظرات کارشناسانه می‌تواند مدیریت شهری را با نظارت شورا  به سوی بالندگی و توسعه متوازن هدایت کند.

وی با اشاره به اینکه در دوره های گذشته مدیریت‌شهری، برخی از تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها در زمینه مسائل شهری به‌دلیل فقدان پژوهش و همچنین ناهماهنگی با شرایط موجود، خسارات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی فراوانی را در پی داشته است یادآور شد: در دوره کنونی تلاش می‌شود ضمن متوقف ساختن قطار این رویه، مدیریت شهری را در ریل تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مبتنی بر پژوهش قرار داد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه حوزه محیط زیست و خدمات شهری از جمله حوزه‌هایی است که طی سال‌های گذشته بیشترین لطمه را به دلیل انجام پروژه‌های فاقد پژوهش و ارزیابی‌های محیط زیستی دیده، تاکید کرد: این در حالی است که می‌توان مهمترین مسائل اورژانسی و چالشی مدیریت شهری را در این حوزه مورد ارزیابی قرار داد.

به اعتقاد وی، گواه این مدعا آخرین نظرسنجی‌ای انجام شده از شهروندان تهران درباره اولویت‌هایشان در عرصه مدیریت شهری است.

میلانی با اشاره به اینکه  در این چارچوب، اولویت‌های اصلی شهروندان تهران متمرکز بر دو مقوله‌ ی آلودگی و ترافیک است که ارتباط وثیقی با شرایط محیط زیستی تهران داشته و نقش مهمی در حیات اجتماعی شهر ایفا می‌کند، گفت:کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، تلاش خود را برای جهت بخشیدن به طرح‌های مدیریت شهری در حوزه محیط زیست با پشتوانه پژوهش‌های علمی براساس آخرین متدها و استاندارهای جهانی مبتنی بر نیازهای شهری سامان داده است.

وی ادامه داد: در این راستا، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران به ایجاد ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز برای انجام پژوهش‌های لازم برای تغییر الگوی کشت، سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با همکاری مرکز مطالعات شهر تهران به تهیه و تدوین طرح جامع مدیریت پسماند و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به همکاری با نهادهای علمی و آژانس‌های بین‌المللی برای روزآمد کردن لیست سیاهه انتشار و طرح‌های مربوط برای پایش و کاهش آلودگی هوا اقدماتی را انجام داده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: به سامان رسیدن این اقدامات البته خود نیازمند برداشتن گام دیگری مبتنی بر تخصیص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های ضروری همراه پشتوانه پژوهش و ارزیابی‌های زیست محیطی در هنگام بررسی و تصویب لایحه سالیانه بودجه در صحن شورا است چراکه در برخی از موارد شاهد هستیم که بین یافته‌های علمی با اولویت ها و اجرا فاصله وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز