خبرگزاری کار ایران

اعطا:

فروش تراکم مشروع از نامشروع باید جدا شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۱۲۷

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بحث این است که فروش تراکم مشروع از نامشروع جدا شود و شوراهای معماری مناطق به سمت تراکم مشروع بروند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا در یازدهمین نشست خبری سخنگوی شورای شهر تهران درباره طرح استفساریه ای که در این روزها در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، گفت: این استفساریه باعث شد تا نگرانی های درخصوص‌ انتخابات شورایاری ها ایجاد شود. در این طرح پرسشی مطرح شده بود و برداشتی که از این موضوع شد این بود که با رد این استفساریه شورایاری ها در روند کار خودشان دچار مشکل می شوند اما اینگونه نیست.

وی ادامه داد: در اصل این استفساریه آمده است که آیا شورایاری ها مشمول اصل هفت قانون اساسی هست یا نه در حالی که پاسخ به این استفساریه ربطی به اصل تشکیل شورایاری ها ندارد. برخی می گفتند که چون تشکیل انجمن شورایاری نیاز به برگزاری انتخابات دارد و از سوی دیگر برگزاری انتخابات یک امر سیاسی است باید یک قانون مشخص داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه طرحی در مجلس در حال نگاشته شدن است تا موضوع برگزاری انتخابات شورایاری ها را قانونی کرده و از این پس مشکلی در این حوزه به وجود نیاید. این استفساریه هیچ مشکلی برای ادامه کار شورایاری ایجاد نمی‌کند هرچند که شورایاری ها باید یک سری کار داوطلبانه انجام دهند و نباید به آنها به دید منفی نگاه کرد.

اعطا همچنین درباره لایحه مالیات بر ارزش افزود: در بحث لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است در ماده ده آن که درباره نحوه توزیع مالیات صحبت می کند موضوع به کمیسیون بررسی کننده ارجاع شده است. نظر دولت تغییر پیدا کرده است و قرار است امروز این موضوع بررسی شود و مدیریت شهری درخواست دارد تا سهم شهرداری ها کم نشود.

وی درخصوص تعین تکلیف وظایف شوراهای معماری مناطق گفت:سوء تفاهم هایی پیش آمده و برخی رسانه ها مطرح کردند از دستور کار خارج شده، چنین مطلبی نیست و از دستور کار خارج نشده و نخواهد شد وقتی طرح های اولویت دار هستتد، برخی از طرح ها و لوایح از دستور خارج می شود، این مساله در دستور است و پیس بینی می کنیم در یکی دو جلسه آینده مطرح شود.‌

اعطا افزود: بحث این است که فروش تراکم مشروع از نامشروع جدا شود و شوراهای معماری مناطق به سمت تراکم مشروع بروند و اگر مقاومت هایی بوده که واقعا بوده تا این مصوبه به صحن نرسد، از آن عبور کردیم و در جلسات آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.‌

اعطا درخصوص موضوع قرارداد محرمانه مجتمع تجاری بام لند گفت: من از این نامه محرمانه از طریق رسانه ها باخبر شدم. آقای حبیب زاده چون بحث نظارتی شورا را به صورت ویژه پیگیری می‌کند راجع به این موضوع بررسی ویژه ای انجام دادند و مکاتبه ای با شهردار تهران داشته اند.

اعطا افزود: بحث این مجتمع تجاری موضوعی است که اداره کل حقوقی در حال پیگیری آن است و باید رسیدگی شود که در آنجا چه مسائلی در جریان است و باید بررسی شود که در انعقاد قرارداد آیا ایراداتی وجود دارد یا نه.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این حوزه حتما ایراداتی وجود دارد. شورا این موضوع را به جد پیگیری می‌کند و از آنجا که این بیم وجود دارد که شاید تسامحی بشود ما این موضوع را به صورت جد در شورا پیگیر می شویم.

وی در بخش دیگری از این نشست درخصوص‌ عملکرد ضعیف سامانه ۱۳۷ و عدم پیگیری درخواست‌های شهروندان گفت: ما گزارش های نظارتی را می گیریم و اتفاقا سطح رضایتمندی مردم بالا است و اگر اتفاقا شهروندی از ۱۳۷ پاسخ لازم را نگیرد حتما با ۱۸۸۸ تماس می گیرد.

اعطا افزود: ما با این موضوع مواجه نبوده‌ایم که گزارشی به دستمان برسد که حکایت از آن داشته باشد که مردم از ۱۳۷ راضی نبوده اند زیرا در داخل خود مجموعه شهرداری دستگاه های نظارتی زیادی عملکرد ۱۳۷ را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امروز تفاهم نامه ای بین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران بسته شده درباره جزییات آن توضیحاتی بدهید گفت: اطلاعی از این تفاهم نامه ندارم.

در ادامه اعطا پاسخ به این سوال که با توجه به انتصابات و حواشی به نظر می رسد بین شورا و شهرداری همدلی نیست گفت: این موضوع نیست و انتصابات حق شهرداری تهران است و اینکه ما مخالفت می کنیم و انتصابات اتفاق نمی افتد نشان دهنده همدلی بین شورا و شهرداری است.‌

وی در بخش دیگری از نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعضای شورای شهر درخصوص برف آبان ماه که نارضایتی شهروندان را درپی داشت و فروش صندلی اتوبوس برخورد دوگانه‌ای با مدیران شهری داشتند گفت: این دو مساله از این منظر که می فرمائید قایل مقایسه نیست، در بحث اتوبوس مساله این بود که هم بد مطرح شد و هم بد منعکس شد، اصل موضوع را همه می دانستند چیز دیگری است، اما دلیلی ندارد کل این دو موضوع را به هم گره بزنید.

وی افزود:خیلی از رسانه ها اینگونه گفتند با موضع گیری اعضای شورا ایده یک حوزه استارت آپی قربانی شد، اما در واقع یک مدیری به اشتباه مساله ای را مطرح کرد، و رسانه هم اشتباه گفت، چیزی که اعضای شورا به درستی و به موقع موضع گیری کردند این است که اساسا این رویکرد اشتباه است.

اعطا تصریح کرد: شورا نسبت به رویکردی که به اشتباه مطرح شده بود به درستی موضع گیری کرد.‌ حتما افکار عمومی به این توضیح بلافاصله با توجه به شرایط گرانی بنزین نیازمند بود. حالا به اشتباه پیامی به جامعه بدهیم که ممکن است اتوبوس های سطح شهر صندلی رزروی شود.

سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص مساله برف آبان ماه نیز گفت: راجع به موضوع برف خیلی به موقع موضع گیری کردیم، با شهرداری جلسه گذاشتیم، کمیسیون های شورا هم جلسه گذاشتند و من نیز به طور مستقل شرایط را رصد کردیم و گزارش را به اعضا دادم،اینطور نیست که حتما باید همه در رسانه ها مطرح شود، انتقادات هم شد و اشکالاتی که به شهرداری وارد بود را مطرح کردیم.‌

وی افزود: بعدا شهردار منطقه ۱ حرفی زد که خیلی هم خوب نبود و گفت نبود قرارداد حاشیه سازی است و ما گفتیم بدون مستندات صحبت نمی کنیم، بنابراین در هر دو مورد اقدام کردیم.

وی درخصوص سخنان شهردار منطقه یک و نقض سخنان سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص قراردادهای برف روبی گفت: هرچند شهردار منطقه یک مدعی شده بود که حرفهای ما حاشیه سازی است در حالی که اینها حاشیه سازی نبود و ما با مستندات حرفهایمان را می زنیم و اتفاقا از منظر نظارتی کارمان را انجام می دهیم.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به سوالی درباره تغییرات در سطح معاونت های شهرداری تهران و اینکه قرار است چه اتفاقی رخ بدهد گفت: اتفاقا این موضوع سوال ما هم هست.

وی درباره اینکه بسیاری از افراد و کارشناسان معتقدند که شهرداری منطقه یک در زمان وقوع برف عملکرد بسیار ضعیفی داشته و یک سری مسائلی در جریان است حالا چرا شهردار منطقه یک با کوله باری از مشکلات هنوز برکنار نشده است گفت: اینکه ما یک شهردار در یک منطقه را هدف قرار بدهیم و بگوییم این شهردار بی کفایت بوده و همه مشکلات ناشی از عملکرد آن بوده است هدف شورا نیست.

او افزود: موضوع این است که در آن جریان بارش برف یک سری اتفاقات افتاد و غافلگیری رخ داد و‌ کل مجموعه شهرداری عملکرد خوبی نداشته است و یک سری عوامل دست به دست هم دادند تا آن اتفاقات رخ بدهد.

اعطا در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه یکی از اعضای شورای شهر تهران مدعی است شهرداری در خرید دستگاه های سنجش بو و تشخیص آلایندگی بو تعلل کرده است و این اقدام را انجام نداده است، گفت: من از این موضوع به این شکل مطلع نیستم اما امروز گزارشهایش را از اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار گرفتم که تا حدودی توضیحاتی ارایه داده است.

او افزود: همان‌طور که می دانید در حال حاضر برای این موضوع یک کارگروهی در استانداری تهران تشکیل شده است و دستگاه‌های مختلف در آنجا حضور دارند و شهرداری هم در آن عضویت دارد. براساس آنچه که اعضای آن کارگروه مصوب کرده اند اطلاع رسانی موضوع هم به عهده استانداری گذاشته شده است و به همین دلیل شهرداری نمی تواند رأسا اقدامی کند.

وی افزود: البته چند گزارش گرفته ام و یک سری ارزیابی کارشناسی شده است که البته ممکن است دستگاه های دیگر نظیر آب و فاضلاب به محتوای این گزارشها بحث داشته باشند و آن را قبول نداشته باشند.

اعطا گفت: شهرداری تهران هم به عنوان اینکه در شهر تهران مسوولیتهای وسیعی دارد در این کارگروه نقش ویژه ای دارد و سهم مهمی از بررسی های لازم را برعهده گرفته است.

اعطا درخصوص اینکه شما شعار شورای شهر شیشه ای می دادید، اما این شفافیت در عملکرد شورا دیده نمی شود و در موضوعات مختلف نامه های محرمانه نوشته می شود گفت: این طبیعی است وقتی محتوای نامه حقوقی است و احتمال دارد به واسطه افشای آن حقی از فردی تضییع شود نامه محرمانه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز