خبرگزاری کار ایران

لزوم ساماندهی «ون کافه‌ها» در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۰۱۶

معاون خدمات شهری شهرداری تهران بر لزوم ساماندهی ون کافه ها در پایتخت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مجتبی یزدانی در نشست شورای مدیران روابط عمومی شهرداری تهران (دورنگاه ارتباطات شهرداری تهران) که با حضور غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، با بیان اینکه این معاونت دارای ۶ سازمان، دو شرکت و سه ادره کل است، گزارشی کوتاه از اقدامات انجام شده در این سازمان‌ها و اداره کل ها ارایه کرد.

وی از رضایت شهروندان نسبت به سازمان میادین میوه و تره بار صحبت کرد و گفت: هم اکنون۲۴۶ میدان میوه تره و بار در سطح شهر وجود دارد که تا پایان امسال ۱۰ بازار به این تعداد اضافه خواهد شد. تا سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۱۵ بازار در محله هایی که بازار در آن ها وجود ندارد، ایجاد می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه از آبان سال گذشته تعدادی نردبان در اختیار سازمان آتش نشانی قرار گرفت، توضیح داد: بر اساس مصوبه شورای شهر قرار بود 2 درصد از درآمد حاصل از صدور پروانه به تجهیز بخش آتش نشانی اختصاص پیدا کند که میانگین این عدد چیزی در حدود 130 تا 150 میلیارد تومان است. با این مبلغ به اضافه 90 میلیارد تومان بودجه سازمان، علاوه بر اینکه امکانات زیادی خریداری شد، چندین ایستگاه هم نوسازی شدند.  

یزدانی همچنین از ارسال لایحه ای به شورای شهر درباره استفاده درست رستوران‌ها و کافی شاپ ها از سطح معابر و ساماندهی پیاده‌راه‌ها خبر داد و گفت: این طرح در منطقه ۲ به طور آزمایشی انجام شده است، اما مساله بعدی ما ون کافه‌ها هستند که بیشتر در مناطق یک تا ۶ فعالیت می کنند و باید آن ها را هم سر و سامان داد.  

معاون شهردار تهران از واگذاری بخشی از وظایف شرکت ساماندهی مشاغل به سایر بخش های شهرداری خبر داد و گفت: برخی مسئولیت‌های این شرکت با وظیفه ذاتی آن هماهنگی نداشت. به طور مثال، پمپ بنزین‌های کوچک مقیاس را به معاونت حمل و نقل دادیم و قرار است مسئولیت های مربوط به جایگاه‌های سی ان جی را هم به زودی به این معاونت واگذار کنیم.   

وی با بیان اینکه عملکرد سازمان مدیریت پسماند با هیچ کدام از سازمان‌ها قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: بخش بزرگی از کارهای ما در آرادکوه انجام می شود، اما این امر چندان دیده نمی‌شود چرا که مردم آن چیزی را می بینند که مربوط به جمع آوری پسماند است. بنابراین نیاز است اطلاع رسانی بهتری در این حوزه انجام شود. 

یزدانی ادامه داد: برای اولین بار در حال تهیه کود کمپوست هستیم؛ در ایران در هیچ نقطه ای مانند تهران این کار انجام نمی شود.

وی درباره ساماندهی کودکان زباله گرد هم توضیح داد: قرار است درباره کودکان کار و زباله گردها در مناطق با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و معاونت اجتماعی کارگروهی تشکیل شود تا راهکاری اندیشیده شود که شاهد زباله گردی کودکان نباشیم و پس از آن کم کم تفکیک از مبدا آغاز شود. 

 تلاش برای جذب مشارکت 5 شرکت برتر در اجرای طرح کاپ

در ادامه صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گزارشی از طرح کاهش پسماند (کاپ) ارایه کرد و از انتشار فراخوان اپلیکیشن این طرح خبر داد و گفت: تصمیم ما جذب پنج شرکت برتر در این حوزه است که زیرساخت قوی برای اجرا داشته باشد.   

وی ادامه داد: در طرح جانمایی مخازن تفکیک زباله بنا داریم مخازنی را برای مجتمع‌ها و واحد‌های مسکونی و همچنین برج‌ها در نظر بگیریم. این مخازن به گونه‌ای طراحی خواهند شد که شهروندان می‌تواند زباله‌های‌تر و خشک را درون آن بیندازند. پس از آن سازمان مدیریت پسماند زباله خشک آن‌ها را خریداری خواهد کرد.

 روزانه در تهران 100 مورد آتش سوزی اتفاق می افتد

مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بود. 

وی در این نشست با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی شاید یک اصل بزرگ برای شهرداری است و همه باید به آن توجه کنند، گفت: با همه خدمات بزرگی ‌که شهرداری به ویژه در حوزه خدمات شهری ارایه می دهد هنوز در حوزه انفعال هستیم و مردم در برخی تصمیم ها مشارکت داده نمی شوند. 

داوری با بیان اینکه شهر تهران ۱۳۰ ایستگاه آتش نشانی با پنج هزار آتش نشان دارد که در سه شیفت انجام وظیفه می‌کنند، ادامه داد: روزانه به طور میانگین۳۰۰ حادثه در تهران رخ می‌دهد که ۱۰۰ مورد آتش سوزی است. البته حوادث در شرایط مختلف سال متفاوت است. در فصل سرد گازگرفتگی بسیار شایع است، البته سازمان آتش نشانی طرحی را شروع کرده که در مناطقی که بافت فرسوده دارد به صورت رایگان دستگاه شناسایی گاز مونوکسید کربن اهدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز