خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

شناسایی ۱۵۰۰ منطقه پرخطر/افراد شرور تحت نظارت قرار می‌گیرند/ اطلس پراکندگی اعتراضات را داریم/ خوزستان، البرز، اصفهان و تهران بیشترین اعتراضات صنفی را داشتند

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۸۱۲

مدیر کل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه قضاییه از شناسایی ۱۵۰۰ منطقه پرخطر و خشن در کشور خبر داد.

«رضا مسعودی‌فر» مدیر کل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای پیشگیری از جرایم خشن گفت: در این زمینه بیشترین تمرکز ما بر جرائمی مانند ضرب و جرح و قتل است.

وی با اشاره به قتل‌های خانگی ادامه داد: بحث خشونت‌ یک موضوع جداگانه است که از طریق معاونت پیشگیری پیگیری می‌شود و همانطور که گفتم تمرکز ما در پیشگیری از جرائم‌ خشن بر دو موضوع قتل و ضرب و جرح است که قتل در همه موارد را شامل می‌شود.

مدیر کل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه قضاییه با بیان اینکه افراد پرخطر را شناسایی می‌کنیم، گفت: به دنبال شناسایی مناطق پرخطر در شهرها و ایجاد بانک اطلاعاتی از این مناطق و همچنین افرادی هستیم که این جرائم را مرتکب می‌شوند. نرم افزار جی‌آی‌اس نیز در همین زمینه طراحی شده است. ما این افراد را شناسایی و اطلاعات‌شان را در سامانه نگهداری می‌کنیم و سپس ‌آنها را در یک پروسه تحت نظارت و کنترل خاص قرار می‌دهیم.

مسعودی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا این افراد همانطور که در نیروی انتظامی سطح‌بندی شده‌اند، دسته‌بندی خواهند شد، گفت: این نوع سطح‌بندی‌ها در قوه قضاییه مرسوم نیست. ما در این طرح هر مکانی را که نزاع دسته‌جمعی و قتل سابقه وقوع داشته است را منطقه پرخطر می‌دانیم، لذا شناسایی این مناطق را در دستور کار قرار داده‌ایم. همچنین افرادی را که سابقه محکومیت به دلیل جرائم یاد شده را داشته‌ باشند، فرد پرخطر محسوب می‌شوند و اطلاعات آنها در بانک‌های اطلاعاتی ما جمع‌آوری شده و در مراحل بعدی تحت یک سری کنترل‌ها و نظارت‌ها قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند منطقه در این خصوص شناسایی شده‌اند،‌ گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ منطقه پرخطر از نظر جرائم خشن را در کل کشور شناسایی کرده‌ایم.

مدیر کل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه قضاییه در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تجمعات اعتراضی گفت: ما در زمینه اعتراضات به علت‌‌شناسی اعتراضات و تجمعات می‌پردازیم و آن را در دستور کار قرارداده‌ایم. همچنین چنانچه دستگاه یا نهادی کاری را باید انجام می‌داده، اما انجام نداده و منجر به اعتراضات و اعتصابات شده است، مطالبه‌گری از آنها نیز از دیگر برنامه‌های ما در این طرح است.

او خاطرنشان کرد: ما اطلس پراکندگی اعتراضات را داریم و استان‌هایی مانند خوزستان، البرز، اصفهان، تهران مناطقی است که اعتراضات صنفی در آنجا بیشتر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز