خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان اورژانس کشور؛

حوادث ترافیکی چهارمین علت مرگ و میر در ایران است

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۸۰۱

آیین افتتاح سومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی با محوریت پویش 30-60 و با حضور رییس اورژانس کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور در آیین افتتاح سومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث با بیان اینکه حوادث ترافیکی هشتمین علت مرگ و میر در دنیا و چهارمین علت مرگ در ایران به شمار می رود، گفت: ٢٥ درصد عملیات های سازمان اورژانس کشور مربوط به حوادث ترافیکی است.

وی با بیان این که  حوادث ترافیکی قالب مأموریت های اورژانس هوایی کشور است، ادامه داد: سرعت بالا یکی از هفت ریسک فاکتورهای حوادث ترافیکی و یکی از پیامدهای سرعت بالا از دست دادن کنترل راننده است.

رییس اورژانس کشور اضافه کرد: افزایش سرعت در رانندگی باعث کاهش فاصله توقف و کاهش قدرت تصمیم گیری راننده می شود و فرهنگ سازی در جامعه یکی از راهکارهای کاهش تصادفات رانندگی است.

کولیوند با اشاره به اینکه متوسط مدت زمان حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ در رسیدگی فوری به مصدومان انواع حوادث در کلانشهرها به دلیل ترافیک و ازدحام موجود به ۱۵ دقیقه، در شهرهای کوچک به ۸ دقیقه، در جاده‌ها به ۱۵ تا ۱۶ دقیقه و در جاده‌های روستایی به ۲۰ دقیقه رسیده است، گفت: ما تقریباً سالیانه ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر فوتی به علت حوادث ترافیکی در کشور داریم و سالیانه حدود ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار نفر در حوادث رانندگی و ترافیکی در کشور مصدوم می‌شوند. وی با یادآوری اینکه در دو سال گذشته امکانات اورژانس از جمله بالگرد و آمبولانس‌ها را گسترش و تجهیز کرده ایم، گفت: اورژانس کشور تا سال ۹۵، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی به مصدومان انواع حوادث در اختیار داشت که در سال ۹۸، این آمبولانس‌ها به پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یافته است به طوری که هم آمبولانس‌های قدیمی را بازسازی و هم آمبولانس‌های جدید را به ناوگان اورژانس کشور اضافه کردیم و در حال افزایش آن نیز هستیم.

رییس اورژانس کشور در پایان گفت: ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیرمترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز