خبرگزاری کار ایران

فرجود:

«سامانه هوشمند پارک» از هفته آینده وارد فاز اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۴۰۹

سومین نمایشگاه و نشست تخصصی شهر هوشمند در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فرجود، مدیر عامل فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره برنامه های تهران هوشمند که در یک سال گذشته انجام شد، گفت: در یک سال گذشته، داشتن برنامه ای منسجم برای تهران هوشمند مدنظر ما بود که در ۵ سرفصل تدوین شد.

وی با اشاره به سرفصل های این برنامه گفت: مهمترین سرفصل های شهرداری تهران در حوزه خدمات دیجیتال و هوشمند به شهروندان تهرانی شفاف سازی و مشارکت شهروندان در مدیریت شهری بود.

وی افزود: سرفصل دوم برنامه نوآوری است، توجه ویژه به استارت آپ ها و کسب و کارهای هوشمند محور دوم بود که مورد توجه قرار گرفت.

فرجود با اشاره به سرفصل سومی که در تهران هوشمند مورد توجه قرار گرفت گفت: حمل و نقل هوشمند محور سوم است که حمل و نقل هوشمند و کنترل ترافیک مبتنی بر داده های شهری را مدنظر داده است.

وی افزود: محور چهارم در حوزه ایمنی، محیط زیست، پسماند و مدیریت انرژی و مدیریت بحران است و محور پنجم تحول دیجیتالی شهروندی است، که تسریع امور شفاف سازی و حذف فرآیندهای دستی را شامل می شود.

مدیر عامل فاوای شهرداری تهران با اشاره به اینکه در طی یک سال گذشته، شهرداری خدماتی در حوزه هوشمندسازی ارائه داده است به مواردی از آن اشاره کرد و گفت: انتخابات الکترونیک برای اولین بار در شورایاری محلات انجام شد، همچنین سامانه جامع معاملات را در شهرداری راه اندازی کردیم، سامانه هوشمند ناوگان خودرویی درون شهرداری به نام "سهند"، سامانه مدیریت نامگذاری معابر به اسم "نام"، همچنین در حوزه ارتباط شهروندان با شهرداری سامانه ۱۳۷ راه اندازی شد که ارسال عکس و فیلم و صوت در آن برای ارسال چالش های شهروندان فراهم شد.

وی همچنین به هوشمندسازی در حوزه شهرسازی کرد و گفت: دسترسی به پرونده های حوزه شهرسازی را فراهم کردیم و ۱۶هزار استعلام الکترونیکی در این بستر انجام شد‌.

فرمود افزود: سامانه هوشمند پارک حاشیه در منطقه ۲ انجام شد و از هفته آینده وارد فاز اجرایی در مناطق دیگر می شود.

وی به نقشه آنلاین شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: نقشه آنلاین تهران به عنوان یکی از پرطرفدارترین سرویس های شهری تهران، بیش از ۱۴۰ لایه اطلاعات مکانی را دارد. همچنین سامانه تهران بلیط به زودی راه اندازی می شود.

وی افزود: مهمترین کار سال گذشته راه اندازی بیش از ۵۰ ای پی ای بود که در اختیار استارت آپ ها قرار گرفت که بیش از ۳۰ میلیارد تومان تراکنش برای کسب و کارها ایجاد شده است.

فرمود گفت: درگاه واحد خدمات شهرداری تهران از دیگر موارد است و اکنون تهران من بیش از ۲ و نیم میلیون کاربر دارد.

وی تصریح کرد: ثبت بیش از ۳۶ هزار درخواست غیرحضوری برای عوارض خودرو نیز در تهران من ثبت شده است.

وی گفت: سایت tehran.ir بالاترین رتبه را در الکسا در بین سایت های ایرانی دارد.

فرجود تصریح کرد: در سال ۹۸ وارد فاز اجرایی پروژه ها شدیم و بیشتر پروژه ها امسال مشارکتی بوده که با مشارکت بخش خصوصی، استارت آپ ها بوده است.

وی گفت: در دو سال آینده تمرکز بر یکپارچه سازی و توسعه خدمات خواهد بود و برنامه ریزی استفاده از هوش مصنوعی و بلاک چین را در دستور داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز