خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

نباید ویترینی از «هوشمندسازی» در شهر بسازیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۳۹۹

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار نیست یک ویترینی به عنوان هوشمندسازی در شهر تهران بسازیم، اما پشت این ویترین هیچ کدام از کارهای مردم تسهیل نشده و همچنان سنتی باقی بماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در افتتاحیه سومین نمایشگاه شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند و تهران هوشمند یا مدیریت هوشمند موضوعی است که در افزایش اثربخشی تهران بسیار مطرح شده است. این مساله در یک دهه اخیر در ایران و قبل از آن در کشورهای توسعه یافته مطرح بوده است. نمی شود گفت که نسخه واحدی می توان برای همه شهرها نوشت زیرا هر شهر چالش خودش را در امر هوشمندسازی دارد و دستور العمل جامعی برای ورود به مسیله هوشمندسازی شهرها نوشته نشده است و همین باعث شده برخی از شهرها خوب پیشرفت کرده و برخی دیگر نه.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم در امر هوشمندسازی تهران موفق شویم باید نقشه راه خودمان را داشته باشیم و نسبت به تدوین این نقشه راه، کارهایی نیز شده است.

وی گفت: آن چیزی که باید روی آن الان بیشتر کار شود و حمایت دولت را می طلبد این است که تأمین سرمایه مناسبی صورت گیرد و نظر ذی نفعان جلب شود تا با مشارکتی همه جانبه این اقدام به سرانجام برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: نمی شود فکر کنیم یک ویترین هوشمندسازی شده بسازیم اما پشت این ویترین هیچ کاری پیش نبرده باشیم و امورات مردم تسهیل نشده باشد و همچنان کارها به صورت سنتی جلو برود.

وی ادامه داد: امروز برنامه نویسی های زیادی انجام می شود اما همه این برنامه ها زمانی کاربردی می شود که دیتای صحیحی به آن برنامه نویسان برسد و امروز در تولید دیتای صحیح نقصان هایی را شاهدیم.

هاشمی گفت: در چهار دهه گذشته و در اوایل انقلاب وقتی در مونترال تحصیل می کردم آن جا یک شرکت استارتاپی فعال بود و تصمیم گرفته بود در قراردادی طراحی قالبهای مخصوص قطعات پلاستیکی را با استفاده از رایانه انجام بدهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آن زمان آن شرکت پیش بینی کرده بود که ۴۰ هزار شرکت قطعه ساز وجود دارد و اگر بتواند یک نرم افزار رایانه ای برای طراحی قطعه سازی بنویسد می تواند آن را به عدد خوبی بفروشد.

وی افزود: این پروژه شکست خورد زیرا این فرد دیتای درستی از همه شرکتهای تولید قطعه و آلیاژهای آن نداشت و جالب این است که حتی در بروز نگه داشتن اطلاعات این قطعه ها هم تلاش نشده بود.

هاشمی تصریح کرد: در امر ترافیک امروز تهران هم می توان همین موضوع را گفت، کافی است نگاه کنید که سالهاست در حال تلاشیم تا یک برنامه کامل در این حوزه بنویسیم اما همه دیتای ما مربوط به مبدا و مقصد سفرها است و دیتای تخصصی تر نداریم.

هاشمی افزود: یک شهروند وقتی قرار است از نقطه اول به نقطه دوم برود نمی‌داند کجای این مسیر را می تواند از اتوبوس استفاده کند کدام بخش را از ون و کدام بخش را از مترو استفاده کند تا به این ترتیب سفری کوتاه و با کمترین مکث داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به وزری ارتباطات "آذری جهرمی" گفت: ما از شما که وزیر ارتباطات هستید درخواست داریم تا شرایطی فراهم کنید که دیتاهای همه دستگاه ها از صندوقچه ها بیرون بیاید و به اشتراک گذاشته شود تا بتوان برنامه های جامعی در شهر تهران طراحی و اجرا کرد.

وی افزود در فرآیند شهرسازی همه دیتاها در اختیار شهرداری نیست و همین امر باعث می شود تا فرایند صدور پروانه ساخت به یکباره چندین ماه به طول بیانجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز