خبرگزاری کار ایران

سرهنگ قربانی خبرداد:

بازگشت نوجوان ۱۷ ساله به آغوش خانواده/ حامد ۲۰ روز در افغانستان بود

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۱۸۲

نوجوان ۱۷ ساله ایلامی که فاقد شنوایی و تکلم بوده و از خانه پدری فرار کرده به‌دلیل شباهت زیاد به‌عنوان تبعه افغانستانی از کشور طرد شد که طی پیگیری‌های نیروی انتظامی به آغوش خانواده بازگشت.

به گزارش ایلنا، فرمانده انتظامی شهرستان تایباد که برای استقبال از "حامد" در مرز "دوغارون" حضور یافته بود، اظهار داشت: روز بیست و دوم آبان‌ماه سال‌جاری نوجوان ۱۷ ساله‌ای به نام "حامد" که دچار مشکل شنوایی و تکلم بوده با موتورسیکلت از شهر ایلام به خرم‌آباد می‌رود.

این مقام انتظامی یادآور شد: وی که هیچ مدرک شناسایی و هویتی همراه نداشته به‌دلیل شباهت زیاد به تبعه‌های افغانستانی توسط پلیس بازداشت و به مقر انتظامی منتقل می‌شود.

سرهنگ علی اکبر قربانی خاطر نشان کرد: نداشتن مدارک شناسایی و تصمیم این پسر نوجوان به فرار از دست پلیس این  برداشت را به وجود می‌آورد که او یک تبعه خارجی غیر مجاز است و برای همین نیز پس از طی تشریفات قانونی لازم به تهران ، قم و سپس اردوگاه سفید سنگ شهرستان فریمان منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پسر نوجوان ۶ روز بعد به عنوان تبعه خارجی بدون مدارک هویتی از کشورمان خارج  و به کشور افغانستان دی پورت می شود.

فرمانده انتظامی تایباد گفت: پسر نوجوان در شهر هرات با فردی آشنا و به پیشنهاد او تصمیم می‌گیرد به کابل برود و در کارگاهی مشغول کار شده اما به دلایلی به نیمروز رفته و همانجا می‌ماند.

سرهنگ قربانی خاطرنشان کرد: این مدت عمو و برادر حامد که به‌دنبال گمشده خود بودند به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند که نشان می‌دهد، پسر نوجوان به‌عنوان تبعه خارجی بازداشت و چون هیچ مدارکی نتوانسته ارائه دهد به کشور افغانستان منتقل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: خانواده وی با اطلاع از این موضوع بلافاصله به شهرستان قم و سپس تایباد عزیمت و با اعلام موضوع از طریق نیروی انتظامی و با هماهنگی های به عمل آمده با کنسولگری و همچنین پلیس اینترپل، عمو و برادر زاده حامد با همراهی یک راهنما و مراقبت‌های لازم به کشور افغانستان عزیمت و او را در شهر نیمروز یافته و به کشور باز می‌گردانند.

وی گفت: پسر نوجوان ظهر امروز سالم و سلامت به کشورمان بازگشت تا پس از طی مراحل قانونی به شهرستان محل سکونتش بازگردد.

سرهنگ قربانی در پایان از خانواده‌ها خواست در هر شرایطی همراه داشتن مدارک  شناسایی و همچنین مدارک لازم برای رانندگی و از همه مهم‌تر همکاری و توجه به خواسته پلیس را مد نظر قرار دهند و در صورتی که فردی دچار معلولیت و بیماری خاصی است برگه معرفی و آدرس در جیب و وسایلش بگذارند تا هنگام بروز مشکل یا هر حادثه‌ای، موضوع به راحتی قابل پیگیری و بررسی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز