خبرگزاری کار ایران

تقدیر بانک پاسارگاد از رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۱۴۹

بانک پاسارگاد از رتبه‌های یک تا سه گروه‌های آزمایشی کنکور سراسری سال ۹۸ تجلیل کرد‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دوازدهمین آیین تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور، وزارت علوم و بانک پاسارگاد عصر امروز یکشنبه ۱۷ آذر در دانشگاه خاتم برگزار شد.

سهراب‌پور، عضو هیات امنای دانشگاه خاتم و رییس سابق دانشگاه شریف با تبریک به برترین‌های کنکور گفت: بیش از هرچیزی شما برترین‌های کنکور می‌بایست از پدر و مادر خود  بابت زحماتی که کشیده‌اند، تشکر کنید.

وی اشاره کرد: در موسسات بزرگ مانند بانک‌ها و بنگاه‌های بزرگ دنیا موضوعی به نام مسئولیت اجتماعی مطرح است. این بنگاه‌ها علاوه بر کارهای خود نسبت به جامعه یک سری وظایف دارند که اغلب آنها به این وظایف می‌پردازند. در ایران نیز همین طور است به عنوان مثال دکتر قاسمی رییس بانک پاسارگاد در این زمینه و همچنین حمایت از هنر، عرصه ورزش و مسایل علمی بسیار فعال هستند.

وی ادامه داد: ایشان قصد دارد که دانشگاه خاتم را به استنفورد ایران تبدیل کنند و با تمام قدرت دنبال این کار هستند. یکی از اقدامات ایشان حمایت از نخبگان است‌، این نخبگان بهترین‌های کشور هستند، پس باید حمایت شوند. آقای قاسمی در این خصوص از نخبگان هم حمایت کرده‌اند و این حمایت ادامه‌دار نیز خواهد بود.

سهراب‌پور اشاره کرد: شما نخبگان و دانشجویان از مرحله نوجوانی به جوانی رسیده‌اید و حالا مسئولیت شما سنگین‌تر شده است. هر چه در این کشور ساخته شود، توسط همین نخبگان است به عنوان مثال شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله اقدامات نخبگان است. امید ما نیز برای آینده به همین شرکت‌های دانش بنیان بوده، زیرا آنها علاوه بر تولید، صادرات زیادی هم دارند، امیدواریم شما دانشجویان نیز در آینده اینطور باشید.

مجید قاسمی، رییس دانشگاه خاتم و بانک پاسارگاد در ادامه همایش تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری ۹۸ اظهار داشت: در ابتدا من از پدرها و مادرهایی که چنین فرزندانی را تربیت کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

رییس دانشگاه خاتم در ادامه بیان کرد: ما به نخبگان از الان برای ورود به عرصه علم و بازار کار در سطوح بالاتر تبریک می‌گوییم. ما تاکنون ۱۸۰ نفر بورسیه داشتیم که پیش تر حدود ۱۹۵ نفر در رشته‌های مختلف بوده‌اند. برخی از آنها هنوز در مقطع کارشناسی و دکتری هستند و ۴۷ نفر در مقطع کارشنایی ارشد در حال تحصیل‌اند. همچنین ۲۴ نفر برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتند و بورسیه شدند.

وی ادامه داد: از سوی بنیاد نخبگان اقدامات خوبی برای رجعت نخبگان انجام شده است. وقتی مجوز رشته اقتصاد نظری دانشگاه خاتم را گرفتیم چهارمین دانشگاهی بودیم که این مجوز را گرفت. این رشته به شکلی توانسته فعال شود که رتبه‌های زیر ۳۰ را جذب کند. ما هر سال ۱۷ تا ۱۸ نفر در این رشته دانشجو می‌پذیریم که اغلب زیر رتبه ۳۰ هستند.

قاسمی بیان کرد: جذب این دانشجویان مقدماتی داشته و حدود پنج، شش سال طول کشیده تا بتوانیم این افراد را جذب کنیم. فرهنگ و فرهنگ سازی زمانبر است‌؛ شش سال پیش بود که ما در یک بررسی ۲۷ نفر از نخبگانی که به خارج از کشور رفته بودند را شناسایی و دعوت کردیم تا با آنها دیداری داشته باشیم. در آن جلسه ما با نخبگان میثاق بستیم که برنامه راهبردی دانشگاه خاتم عبور از استنفورد است‌. در آن جلسه شش هدف برای این کار توسط این نخبگان تعریف شد و بعد آنها به محل زندگی خود رفتند، اما جلسات خود را به صورت مجازی ادامه دادیم و توانستیم طی این تدابیر نخبگان زیادی را در سامر اسکول جذب کنیم.

رییس بانک پاسارگاد گفت: در حوزه فناوری‌های همگرا ما یک برنامه مشترک با سوربن فرانسه در نظر گرفتیم و توانستیم که برای سومین سال دانشجویانی بگیریم که نیمی از کلاس‌ها را در ایران و نیمی دیگر را در سوربن بگذرانند. همچنین ما افرادی را داریم که مقاله آنها در برترین سطح ارزیابی‌های جهان بوده است.

وی افزود: ما در بانک پاسارگاد چندین هلدینگ داریم که توانسته‌اند ظرف یازده سال ۳۵ پروژه را سرمایه گذاری کنند، به عنوان مثال محصول سالانه هلدینگ همگرا دو و نیم میلیون دلار است. ما واحدی داریم که سنگ مس تولید می‌کند که رقیبی برای آن وجود ندارد و حتی دولت شیلی از این مساله تقدیر کرد، همه اینها در زمان تحریم‌ها اتفاق افتاد.

رییس بانک پاسارگاد گفت: شما نخبگان این باور را داشته باشید که توانایی فعالیت در پروژه‌های بزرگ را داشته باشید. ما به لحاظ توانایی ملی و هوش در دنیا سرآمد هستیم. من یکی از بورسیه‌های بانک مرکزی بودم و برای تحصیل به خارج از کشور رفتم و هرگز ندیدیم یک خارجی بتواند با یک ایرانی رقابت کند. از این رو جایگاه شما بسیار جایگاه والایی است و خوشحالیم که توانستیم این اقدام را برای نخبگان انجام دهیم.

دانشگاه خاتم توانست از یک موسسه به دانشگاهی مورد قبول برسد

شمیرانی، مدیر دفتر امور موسسات آموزشی وزارت علوم در ادامه این همایش عنوان کرد: ما در وزارت علوم حدود ۳۱۰ موسسه غیرانتفاعی داریم که از بین آنها حدود ۱۸ موسسه توانستند به دانشگاه تبدیل شوند. تبدیل شدن موسسه به دانشگاه شرایط بسیار دشواری دارد. از طرفی یکی از پارامترهای وزارت علوم بحث اعضای هیات علمی است که دانشگاه خاتم توانسته از حد نصاب نیز بالاتر برود و می‌دانیم برای جذب هیات علمی هم سختگیری‌های خاص خود را دارد.

وی اشاره کرد: این دانشگاه از نظر وزارت علوم دانشگاه معتبری است اما از این بابت که این مجموعه دانشجویان را تا مقطع دکتری بورس می‌کند آنهم در شرایطی که مغزها به فکر رفتن از کشور هستند اقدام بسیار خوبی است‌. چنین سیاست‌هایی موجب می‌شود دانشجویان و نخبگان در کشور ما بیشتر بمانند. زیرا اگر دانشجویان از کشور خارج شوند به کشور آسیب می‌زند. امیدواریم نخبگان ما در آینده به عنوان یکی از بنیانگذاران همین حمایت‌ها باشند تا این گونه اقدامات تکثیر شود.

به گزارش ایلنا، بانک پاسارگارد هر ساله از رتبه‌های یک تا سه گروه‌های آزمایشی تقدیر می‌کند و از آنها حمایت‌های مالی به عمل می‌آورد.

طی این برنامه ۲۵ هزار سهم به نفرات اول پنج گروه آموزشی، ۱۸ هزار سهم به نفرات دوم ۵ گروه آزمایشی، ۱۵ هزار سهم برای نفرات سوم ۵ گروه آزمایشی در نظر گرفته شد و همچنین ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان نیز تعلق گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز