خبرگزاری کار ایران

سردار کمالی به ایلنا خبر داد:

راه‌اندازی سامانه ماهرسان در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۱۲۲

سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی از راه‌اندازی سامانه ماهرسان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

«سردار موسی کمالی» مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره راه‌اندازی سامانه ماهر‌سان گفت: بعد از راه‌اندازی سامانه سرباز ماهر که مربوط به قبل از خدمت سربازی است، سامانه ماهرسان برای بعد ازخدمت سربازی راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه سربازان می‌توانند از مدت‌ها قبل از سربازی در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: جوانان قبل از اعزام به خدمت سربازی به صورت داوطلبانه در سامانه سرباز ماهر ثبت نام می‌کنند و بعد با توجه به مهارت‌های کسب کرده از مشوق‌های ۳۴ گانه اعلام شده برخوردار می‌شوند یا اینکه سازمان وظیفه عمومی اسامی آنان را در سامانه سرباز ماهر ثبت می‌کنند.

سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی درباره سامانه ماهرسان خاطرنشان کرد: با همکاری یکی از بانک‌های کشور سامانه ماهرسان برای بعد از خدمت طراحی شده است و افراد می‌توانند بعد از پایان خدمت عضو این سامانه شوند تا نخست از تسهیلات وام ازدواج، وام خرید لوازم خانگی و کمک هزینه اشتغالزایی استفاده کنند و دوم اینکه این سامانه نیازهای شغلی هر استان را جمع آوری و در سامانه ثبت و به افراد معرفی می‌کند.

سردار کمالی تصریح کرد: در این سامانه شغل‌های مورد نیاز هر استان شناسایی شده و سربازان می‌توانند با توجه به مهارت‌هایی که فراگرفته‌اند با استفاده از سامانه ماهرسان نیازهای شغلی خود را برطرف کنند.

وی ادامه داد: همچنین کسانی که به نیروی کار ماهر نیاز دارند می‌توانند به این سامانه مراجعه و افراد مورد نیاز خود را پیدا کنند. از سوی دیگر این سامانه به سامانه های مربوط به اشتغال مثل وزارت کار مرتبط می‌شود. درحقیقت این سامانه یک نوع بازار کار است چون مشاغل مورد نیاز و نیروی کار در این بازار است و افراد می‌توانند مشاغل مورد نیاز و همچنین نیروی ماهر خود را در آن بازار پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز