خبرگزاری کار ایران

مرگ بیش از ۲ هزار عابرپیاده در تصادفات ۷ ماهه اخیر

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۹۸۵

دو هزار و ۱۸۱ عابر پیاده طی هفت ماه گذشته از سال جاری، بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایلنا، بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، در هفت ماهه سال جاری، دو هزار و ۱۸۱ عابرپیاده در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم حدود یک پنجم (۱۹.۸ درصد) از کل تلفات تصادفات این مدت را به خود اختصاص داده است.

همچنین آمار عابران فوت شده در حوادث رانندگی هفت ماهه سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (دو هزار و ۱۲۰ نفر) ۲.۱ درصد افزایش داشته است.

بیشترین عابر کشته شده در تهران

بر اساس این گزارش در هفت ماهه امسال، سه چهارم عابران متوفی در تصادفات مرد و یک چهارم زن بوده‌اند همچنین استانهای تهران با ۳۱۷، خراسان رضوی با ۱۷۱ و فارس با ۱۴۹ نفر بیشترین تعداد عابران متوفی را داشته‌اند.

بیشترین سهم تلفات عابران‌پیاده نسبت به کل تلفات تصادفات، به ترتیب مربوط به استانهای تهران با ۳۸.۶ درصد، مازندران با ۳۵.۴ درصد و گیلان با ۳۲.۷ درصد بوده، به بیان دیگر در این سه استان عابران‌پیاده بالاترین سهم را نسبت به کل تلفات تصادفات استان داشته‌اند.

بنابر این گزارش در هفت ماهه امسال بیش از نیمی از عابران‌پیاده در راه‌های درون‌شهری (۵۴.۳ درصد) جان باخته‌اند، ۳۷.۷ درصد نیز در جاده‌های برون‌شهری، ۶.۶ درصد در راه‌های روستایی و ۱.۴ درصد در سایر راه‌ها کشته شده‌اند.

بیش از ۴۰ درصد عابران کشته شده بالای ۶۰ سال سن دارند

از لحاظ سنی، ۴۳.۱ درصد عابران‌پیاده کشته شده در تصادفات هفت ماهه امسال در رده سنی ۶۰ سال به بالا و ۱۵.۵ درصد نیز ۱۷ سال و کمتر بوده‌اند همچنین ۱۸.۶ درصد از این افراد ۳۹ تا ۱۸ سال و ۲۲.۷ درصد ۵۹ تا ۴۰ سال سن داشته‌اند.

برخورد با خودروی سواری دلیل عمده مرگ عابران

بر اساس این گزارش، برخورد با خودروهای سواری با ۶۳.۸ درصد عمده‌ترین علت مرگ عابرین‌پیاده در تصادفات بوده است و پس از آن برخورد با وانت بار با ۱۱درصد، موتورسیکلت با ۹.۱ درصد، کامیون و تریلی با ۶.۳ درصد و برخورد با اتوبوس و مینی‌بوس با سه درصد موجب از دست دادن جان عابرین‌پیاده شده است.

سایر وسایل‌نقلیه مانند وسایل کشاورزی نیز درصدهای کمتری را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز