خبرگزاری کار ایران

تصویب آئین‌نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری توسط هیات امنای دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۸۰۶

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب نهایی آئین‌نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری توسط هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با اشاره به آئین نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری اظهار داشت: این آئین نامه بسیار روان و با آزادی عمل در چارچوب قوانین دانشگاه طی دو ماه گذشته تهیه شد و به هیأت امنای دانشگاه ارسال شد و امروز با حمایت و پشتیبانی ارزشمند هیأت امنای دانشگاه به تصویب نهایی رسید.

دهقانی فیروزآبادی افزود: این آئین نامه که شامل صدور مجوز تشکیل صندوق VC یا صندوق خطرپذیر فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است، بسیار حائز اهمیت است، چرا که این صندوق بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه برای حمایت از فناوران دانشگاه دارد. همچنین حضور دانشگاه آزاد اسلامی در فراصندوق ستارگان که یک صندوق ملی خطرپذیر است، نیز در این آئین‌نامه پیش بینی شده است. ظرفیت شروع هزار میلیاردتومانی برای این کار، ظرفیت بسیار بالایی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی، سرمایه ریالی دانشگاه نیست، گفت: سرمایه اصلی دانشگاه، وجود اساتید و دانشجویانی است که به شدت به حوزه فناوری و تولید ثروت علاقه مند هستند. یکی دیگر از سرمایه های اصلی دانشگاه زیرساخت ها، ساختمان ها، تجهیزات آزمایشگاهی و همه اجزایی است که می‌تواند به هر شرکت دانش بنیان کمک کند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یکی دیگر از دارایی های دانشگاه آزاد اسلامی پراکندگی و نفوذ این دانشگاه در بدنه مردم و دولت است. طبق آمارهای غیررسمی که وجود دارد، بین ۶۰ الی ۷۰ درصد کارکنان دولت و شرکت های خصوصی فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به سرمایه دیگر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این سرمایه که می‌تواند به عنوان متصل کننده سرمایه‌های دیگر به کار رود، وجود صندوق خطرپذیر فناوری در دانشگاه است که با تصویب نهایی آن هر چه سریعتر اقدامات دانشگاه برای عملیاتی کردن اهداف صندوق آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید قدردان حمایت ویژه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای تصویب نهایی آئین‌نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری باشیم، گفت: این حرکت نقطه عطفی در حرکت رسمی و قانونی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه اسلامی است. ۱۶ آذر سال جاری یک برگ دیگری از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی که باید به تقویم دانشگاه اضافه شود، چرا که می‌تواند باعث تحول در آموزش عالی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز