خبرگزاری کار ایران

سردار مومنی مطرح کرد:

۲.۱ دهم درصد از دانشجویان معتاد، زنان هستند

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۴۵۲

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طی جلساتی که با رئیس جمهور داشتیم رکن اصلی مبارزه با اعتیاد اقدامات پیشگیرانه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست تفاهم‌نامه مابین ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت زنان در محل معاونت زنان و خانواده گفت: امضای این تفاهم‌نامه حاصل چند ماه تلاش مداوم است امروزه در دنیا حدود ۲۸۰ میلیون نفر اعتیاد به مصرف مواد دارند، از تعداد مصرف کنندگان ۳۳ درصد زنان هستند. این آمار در کشورهای مختلف متفاوت است و در ایران ۱۰ درصد از معتادان را زنان تشکیل می‌دهند. ۲۵۰۰ نفر مصرف کننده مواد مخدر در ایران شناسایی شدند که شش درصد جمعیت آنها زنان هستند.

وی در ادامه گفت: جمعیت اعتیاد زنان نسبت به جمعیت فعال کشور ۶ دهم درصد است و بیشترین گروه سنی بانوان در بازه ۳۳ تا ۴۰ سال هستند. در دانشجویان معتاد ۲.۱ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مومنی گفت: در حال حاضر ۶۷ مرکز درمان اعتیاد زیر نظر سازمان بهزیستی متعلق به ماده ۱۵ با جمعیت و ۷۷۰ نفر وجود دارد. مراکز ماده ۱۶ برای مبارزه با اعتیاد برای زنان ۲۵۰۰ نفر را شامل می‌شود که عموما معتادان متجاهر هستند. مقاومت بانوان در مصرف مواد مخدر برای بار اول سه برابر کل جمعیت است. بیش از ۳۰ درصد مصرف کنندگان دانش آ‌موز اظهار کردند که نتوانستند در برابر دعوت به مصرف جواب منفی بدهند.

رئیس ستاد مبارزه با واد مخدر گفت: وقتی که از اعتیاد خانم‌ها صحبت می‌شود، تاثیر آن بر خانواده به ذهن متبادر می‌شود بنابراین مصرف بانوان به عنوان تاثیر منفی دوچندان بر خانواده‌ها اهمیت دارد. جا دارد در این خصوص پیشگیری از اعتیاد بانوان دو برابر تلاش شود که اذعان می‌کنیم از این حوزه مغفول ماندیم.

وی گفت: این تفاهم‌نامه با توجه به مذاکرات قبلی امضا می‌شود و انتظار داریم شاخص‌های مطروحه در آن به نتیجه عملی برسد. باید مشخص شود که طی دو سال آینده ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت زنان در اجرای این تفاهم‌نامه چه نقش‌های مشخصی دارند. باید عملکرد ما در مدرسه، دانشگاه و جامعه منتج به نتیجه شود و باید بعد از این تفاهم‌نامه بر اساس رویکرد مواد آن اساسنامه اجرایی تهیه شود. با توجه به جلساتی که با رئیس جمهور در ستاد مبارزه با مواد مخدر داشتیم رکن اصلی مبارزه با اعتیاد اقدامات پیشگیرانه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز