خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

بیکاری از عوامل مهم ابتلا به اعتیاد است/ در مبارزه با اعتیاد زنان باید توجه ما به نقاط حاشیه شهرها باشد

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۴۴۲

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: توجه به زنان به عنوان ستون تربیت فرزندان و نهاد خانواده در مبارزه و پیشگیری از اعتیاد اهمیت بسیار شایانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در اموز زنان و خانواده ضمن امضای تفاهمنامه معاونت امور زنان و خانواده با ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ما تاکنون با ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدام مشترکی نداشته‌ایم اما در زمینه اعتیاد زنان کارهای بسیار زیادی را انجام داده‌ایم. معاونت زنان به آسیب اعتیاد از زاویه پیشگیری نگاه می‌کرده است بیشترین کارکرد ما در دو سال باقیمانده از دولت آقای روحانی پیشگیری خواهد بود. همچنین بالا بردن تاب‌آوری در ۹۴۰ منطقه آسیب‌زا از اقدامات معاونت امور زنان و خانواده بودند.

وی در ادامه گفت: توجه بیشتر ما می‌بایست به حاشیه شهرها و مناطق مستعد به اعتیاد معطوف شود. لازمه تاب‌آوری ایجاد یک تشکیلات محلی است تا بر اساس آن مشاغل ایجاد شوند و در نهایت به پیشگیری از اعتیاد منجر شود. همچنین توجه ویژه ما به خانواده و گفت‌وگوی ملی خانواده متمرکز بوده است. خانواده منسجم، کارکرد خود را در مقابله با آسیب ایفا می‌کنند اما خانواده گسسته دروازه‌ای باز به ورود آسیب‌ها به ویژه اعتیاد است. مرحله اول گفت‌وگوی خانواده از ۳۱ استان ایجاد شد و امروز در اکثر استان‌ها شمولیت یافته است.

معاون امور زنان و خانواده گفت: باید توجه کنیم که اطلاعات مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه حتی از سوادآموزی مهم‌تر است زیرا این سواد سواد سالم زیستن محسوب می‌شود. از زیرساخت‌های سواد مقابله با آسیب، گفت‌وگوی بین نسلی است شکاف بین نسلی از مشکلات جدی جامعه ما است. این فاصله از لحاظ مفهومی کارآیی تاثیر نسل‌ها بر یکدیگر را از بین می‌برد. سابق از این هر ۳۰ سال یک نسل محسوب می‌شد که امروز این بازه به ۵ سال رسیده است. تمرکز به اتصال شکاف نسل‌ها تاثیر زیادی بر جامعه و اعتیاد خواهد بود.

وی افزود: همچنین باید در رابطه با اشتغال زنان سرپرست خانواده، توجه لازم صورت بگیرد. طرح‌های ما هم اکنون ۱۲ هزار زن را مورد توجه قرار داده است. مشاغل نوین خانگی مورد توجه است زیرا بسیاری از مناطق و حوزه‌هایی که ما کار می‌کنیم علاقه بانوان بیشتر به کار در کنار خانواده است. باید توجه کنیم که عدم اشتغال از علل اصلی اعتیاد است. مسیر اصلی ما در این گونه فعالیت‌ها سازمان‌های مردم نهاد هستند که به شمار ۲۷۰۰ انجمن می‌رسند. ما امیدواریم با ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز همکاری چشمگیر داشته باشیم.

ابتکار در پایان گفت: ما در موضوع اعتیاد زنان معتاد را قربانی می‌دانیم. باید در پیشگیری از اعتیاد اقدامات جدی‌تر کنیم همچنین لازم است به زنان سالم توجه شود زیرا توجه به زنان به عنوان ستون تربیت فرزندان و نهاد خانواده به نحوه در مبارزه و پیشگیری از اعتیاد اهمیت بسیار شایانی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز