خبرگزاری کار ایران

تامین علوفه زمستانه حیات وحش دنا

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۲۵۰

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از هشدار هواشناسی برای ۷۲ ساعت آینده علوفه مورد نیاز حیات وحش دنا برای بارش‌های احتمالی برف تامین شده است.

به گزارش ایلنا، در پی هشدار اداره  هواشناسی مبنی بر ورود یک جبهه توده هوای سرد برای ۷۲ ساعت آینده به کهگیلویه وبویراحمد و احتمال بارش برف در ارتفاعات دنا,  سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از تامین علوفه مورد نیاز برای حیات وحش استان خبر داد و گفت: درپی هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف در ارتفاعات برای ۷۲ ساعت آینده , علوفه مورد نیاز برای مواقع اضطرار در انبارهای مناطق تامین و ذخیره شده است. 

بنا بر اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  گفت :  بارش برف این رحمت الهی در ارتفاعات دنا و مناطق حفاظت شده باعث  پوشیده شدن زیستگاه  می شود و این احتمال وجود دارد حیات وحش به ناچار  برای تامین علوفه مورد نیاز خود به پایین دست مناطق هجوم بیاورند.

هاشمی با اشاره به اینکه تمهیدات علوفه ای برای حیات وحش اندیشیده شده است گفت : هم اکنون در انبارهای این اداره کل در مناطق به مقدار کافی علوفه وجود دارد .

وی افزود: درصورت نیاز علوفه دهی به حیات وحش از سوی محیط بانان انجام می گیرد ,اما از هم وطنان عزیز درخواست می شود در حفاظت از حیات وحش سرما زده با محیط بانان همکاری و همیاری داشته باشند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان خواست در صورت روئیت هرگونه حیات وحش آسیب دیده موضوع را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی یا با شماره تلفن ۰۷۴-۳۳۳۳۴۴۴۱-۰۷۴ اطلاع دهند. 

هاشمی در پایان افزود: گرچه مناطق  بصورت ویژه و ۲۴ ساعته توسط یگان حفاظت پایش و رصد می شوند اما از مردم تقاضامندیم در صورت پناه آوردن حیات وحش به باغات ,مزارع و خانه های آنها , مهربانی با حیات وحش و پرندگان شهری را در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز