خبرگزاری کار ایران

حفظ محورهای تاریخی ولیعصر (عج) ، وحدت اسلامی و شوش با وضع موجود

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۴۴۴

در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران حفظ سه محور تاریخی ولیعصر (عج)، وحدت اسلامی و شوش بدون تعریض تصویب شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که با حضور حناچی شهردار تهران و با حضور اعضاء، هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری و اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران تشکیل شد، علی اشراقی درباره این جلسه گفت: محورهای ولیعصر( عج)، وحدت اسلامی و شوش جزو محورهای تاریخی شهر تهران هستند وهسته های تاریخی شهر را به بافت جدید و توسعه های نوین شهری مرتبط می سازند.

وی درباره ویژگیهای محورهای اصلی پایتخت گفت: محور ولیعصر(عج) به عنوان شاخص ترین و طولانی ترین خیابان تهران ثبت ملی نیز شده است.

اشراقی گفت: محدوده مورد مطالعه ولیعصر به طول 4 کیلومتر در حد فاصل میدان راه آهن تا خیابان نوفل لوشاتو و در محدوده حصار ناصری قرار دارد که شامل برخی بناهای ارزشمند تاریخی و درختان چنار کهنسال است.

وی افزود: محور حافظ - وحدت اسلامی نیز یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران است و محدوده مورد مطالعه آن به طول 5 کیلومتر در تهران ناصری حد فاصل خیابان جمهوری تا خیابان شوش بوده و شامل بناهای ارزشمند و تاریخی است.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در ادامه گفت: محور شوش نیز در حوزه جنوبی حصار ناصری به عنوان محور کار و فعالیت استفاده می شده و محدوده مورد مطالعه آن 5 کیلومتر بوده است. 

اشراقی گفت: در کارگروه فنی با حفظ وضع موجود محورهای ولیعصر ( عج) و حافظ–وحدت اسلامی موافقت و تصمیم گیری درباره محور شوش به ارائه مطالعات جامع ترافیکی موکول شد.

وی بیان کرد: درنهایت و پس از توضیحات مشاور طرح تفصیلی شهر تهران و بحث و بررسی اعضاء، با عدم تعریض و حفظ وضعیت کنونی هر سه محور به دلیل حفظ هویت تاریخی شهر تهران موافقت شد.

اشراقی در ادامه گفت: هم چنین مقرر شد عرض کنونی کالبدهای دو طرف خیابان های مذکور حفظ و طرح موضعی ساماندهی محور ولیعصر(عج) و پهنه بندی محور حافظ–وحدت اسلامی بر مبنای حفظ هویت تاریخی شهر اصلاح و ارائه شود .

 وی در خصوص ساماندهی میدان ولی عصر (عج) نیز گفت: اعضا با طرح ساماندهی و ارتقاء کیفی میدان ولی عصر(عج)واقع در منطقه 6 مطابق نقشه مصوب و ضوابط و مقررات موافقت کردند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران افزود: هم چنین در این جلسه پس از توضیحات مشاور و شهردار منطقه 8 مقرر شد ساخت و ساز در محله نارمک بر اساس ضوابط زیر پهنه R231 انجام و طرح ویژه سه بعدی کل محله به جلسه ارائه شود. 

وی گفت: در خصوص میدان نبوت نیز مقرر شد، مطابق سایر میادین کارگروه این مورد را بررسی و سپس اظهار نظر کند.

اشراقی درباره شهرک شهید محلاتی واقع در منطقه یک گفت: مقرر شد مصوبه قبلی کمیسیون ماده پنج اصلاح و طرح بازنگری با رعایت سقف جمیعیت پذیری، تأمین خدمات، مصلحت شهر و هماهنگی کامل مالکان شهرک تهیه و به جلسه ارئه شود.

 براساس گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، وی افزود: بر این اساس ضروریست وضعیت خدمات شهرک با شهرداری منطقه مشخص شود، ضمن اینکه بر ممنوعیت صدور هر گونه پروانه ساختمان برخلاف مصوبه کمیسیون ماده پنج تأکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز