خبرگزاری کار ایران

افزایش آمار مراجعان به اورژانس در روزهای آلوده هوای پایتخت

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۳۰۶

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، طی روزهای گذشته و به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها میزان مراجعه مردم به اورژانس افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، پیام صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت در روزهای گذشته گفت: به طور میانگین روزانه ۸ هزار تماس با اورژانس تهران برقرار شده است که این موضوع نشان دهنده تاثیرات منفی آلودگی هوا بر سلامت مردم است.

صابریان با بیان اینکه آلودگی هوا طی روزهای گذشته منجر به افزایش مراجعه بیماران قلبی و تنفسی به مراکز درمانی شده است گفت: از تاریخ سوم تا دهم آذرماه و با توجه به افزایش آلودگی هوا به طور کلی ۸۳۹۸ نفر بر اثر ابتلا یا تشدید بیماری‌های تنفسی و قلبی به مراکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۳۳۹ مورد مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی بوده است.

وی افزود: بیشترین مراجعه مردم بر اثر ابتلا یا تشدید بیماری‌های تنفسی و قلبی به اورژانس تهران در تاریخ دهم آذرماه با ۳۶۲ مورد و کمترین آن در تاریخ دوم آذرماه با ۲۸۶ مورد بوده است.

رئیس مرکز اورژانس تهران با اعلام اینکه استان تهران در روزهای آلوده هوا بیشترین آمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را به خود اختصاص داده است گفت: در این روزها اورژانس تهران با استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس های ناوگان خود در نقاط پر تردد تمهیدات ویژه ای را برای شهروندان در نظر گرفته است.

صابریان در پایان گفت:مصرف شیر، میوه و سبزی‌های تازه و مصرف کمتر تنقلات از جمله چیپس و پفک و نوشابه‌های گازدار می‌تواند در شرایط آلودگی هوا از عوارض ابتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی پیشگیری کند و به عموم شهروندان توصیه می شود به اندازه کافی آب بنوشید تا با شست و شوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز