خبرگزاری کار ایران

رشد ۱۰ درصدی بازداشت شدگان در زمینه مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۲۰

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: بزرگترین دغدغه ما در این ستاد مصرف مواد صنعتی و محرک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی هادیزاده دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در مدت ۷ ماهه ابتدای سال ۳۹هزار و ۲۲۱ کیلوگرم در استان تهران کشفیات مواد مخدر داشتیم که ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است. همچنین ۷۰۷۱۴ دستگیری داشتیم که نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اقدامات پلیس در خصوص مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: ۱۹۵۶۲ نفر توسط پلیس در هفت ماهه ابتدای سال دستگیر شدند و اقدامات پلیس در این خصوص  ۸۷درصد رشد داشته است همچنین پذیرش در مراکز نگهداری در این مدت ۷۰ درصد رشد داشتیم.

به گفته وی در این مدت ۹۱۴ نفر از اتباع در خصوص موضوع مرتبط با قاچاق مواد مخدر دستگیر شده اند که این دستگیری ۱۸۸ درصد رشد داشته است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران خاطرنشان کرد: 9 درصد کشفیات کل کشور در این ۷ ماهه در استان تهران بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین کشفیات شامل تریاک ۲۶۶۳۰ کیلو، گراس ۳۷۹۱، حشیش ۳۳۳۷ و مرفین در حدود ۳هزار کیلوگرم بوده است همچنین ۲۷ درصد دستگیری کشور در استان تهران بوده است.

هادیزاده تصریح کرد: بزرگترین دغدغه ما مواد محرک است ۲۵ درصد مصرف کنندگان از مواد صنعتی و محرک استفاده می کنند که باعث بروز رفتارهای پرخطر. می شود.

وی با بیان اینکه چند ۱۰۰ نوع مواد محرک داریم، ادامه داد: از میان ۲۵ درصد مصرف کننده مواد صنعتی و محرک جوانان زیر ۳۵ سال  و زنان ۵۰ درصد را شامل می‌شوند‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز