خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران خبر داد:

نگهداری ۱۴ هزار و ۷۰۰ معتاد متجاهر در مراکز مختلف

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۰۲

استاندار تهران از نگهداری ۱۴ هزار و ۷۰۰ معتاد متجاهر در مراکز مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز در استانداری تهران برگزار شد، گفت: در جلسه امروز بر ایجاد ظرفیت‌های برای پذیرش زنان معتاد تاکید و مقرر شد تا ۲۰ روز آینده سازمان امور خدمات اجتماعی شهرداری مکانی را برای این کار معرفی کند. و یک ظرفیت جدید را سازمان بهزیستی کشور برای این منظور ایجاد کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۴هزار و ۷۰۰ معتاد متجاهر در مراکز مختلف در حال نگهداری، مراقبت و بازتوانی هستند و ۲۴۰۰ ظرفیت خالی نیز وجود دارد و اعلام شده است که در منطقه ای معتاد متاجر مشاهده شد نسبت به پذیرش آن اقدام کنند.

وی درباره مرکز اخوان ادامه داد: مرکز اخوان یکی از مهمترین مراکز نگهداری معتادان متجاهر است که به دلیل آب آشامیدنی نامناسب با مشکلاتی مواجه شده بودیم و مقرر کردیم سازمان آبفا (روستایی و شهری) نسبت به افزایش ظرفیت آب این مرکز اقدام کرده و منابع مالی آن نیز ۵۰ درصد از طریق فرمانداری و ۵۰ درصد از محل شرکت آبفا تامین شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: بروکراسی پیچیده در شهرداری موجود است و شورای شهر نیز اظهارهایی نظر کرده و مصرانه پای آن ایستاده است. اما ما از شهرداری خواسته این ظرف مدت ۲۰ روز مراکزی را که در راستای انجام تکالیف قانونی خود براساس ماده ۸۰ موظف است در راستای توانند سازی، مراقبت پس از خروج و اجتماع پذیری معتادان باید انجام شود را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: ما کاری نداریم این مراکز به چه کسی واگذار می شود اما براساس مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر تصمیمات اتخاذ شده و این مراکز را به بهزیستی یا هر سازمان و آن جی او که توان دارد واگذار کنید.

وی ادامه داد: دو گروه سنی و جنسی زنان و کودکان برای ما مهم هستند. اگر زنان دچار معضل اعتیاد شوند کانون خانواده دچار بحران می شود.

 محسنی بندپی خاطرنشان کرد: طرح عملیاتی و اقدام و عمل درخصوص ماده ۸۰ قانون برنامه ششم سازمان امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری به ما ارایه دهد.

وی ادامه داد: مقرر گردید برای اجرای طرح یاریگران زندگی با تاکید بر دانش آموزان سه قسمت که شامل پیشگیری درمان و صیانت و حمایت است را اجرا کنند منابع مالی این طرح نیز ۵۰ درصد از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۲۵ درصد سازمان مدیریت امور اجتماعی و ۲۵ درصد از طریق آموزش و پرورش انجام‌ شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزا گفت: رییس مرکز مبارزه با بیماریها وزارت بهداشت اقدامات لازم به لحاظ پیگیری و شیوع را به همه دستگاهها اعلام کرده و برنامه های وزارت بهداشت در این زمینه به همه دانشگاههای علوم پزشکی اعلام شده و در حال حاضر نیز تحت کنترل و مدیریت علمی این مرکز در آمده و مردم بتید بهداشت فردی را ارتقا دهیم.

وی درباره منشأ بوی نامطبوع در تهران گفت: جهت غالب حرکت باد از غرب به جنوب شرق برخی اوقات برعکس از جنوب به مرکز و شمال می وزد.

وی ادامه داد: شهرداری و سازمان محیط زیست در این زمینه ورود کرده سنجش گازهای موجود ارزیابی شده اما افزایش غلظت گاز نشده اعلام نشده است. اما می شود به همه آن ۲۷ کانون  که در جنوب تهران است می شود اطلاق کرد. البته اقداماتی در خصوص این کانونها در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز