خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

مدیران شهری بهتر شدن هوا در پی نزولات آسمانی را به خودشان نسبت می‌دهند و هنگام آلودگی دستگاه‌های دیگر را مسئول می‌دانند/مردم رفتارهای دوگانه را به خوبی درک می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۱۹۱

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران گفت: اصلا درست نیست زمانی که هوا به واسطه نزولات آسمانی و تغییرات جوی، آلایندگی کمتری دارد،‌ بهتر شدن هوا را به خودمان منتسب کنیم.

«حجت نظری» عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص نقش شهرداری در کاهش آلودگی هوای شهر تهران گفت: متولی امر آلودگی هوا تنها مدیریت شهری نیست و دستگاه‌های متعددی در این حوزه مسئولت دارند. در شهر تهران نیز در کنار مدیریت شهری، سازمان‌ها و نهادهای دیگری هم باید مورد سوال و خطاب قرار گیرند،‌ اما متاسفانه ما در مدیریت شهری تهران چه در دوره مدیریت شهری پیشین و چه در دوره فعلی به گونه‌ای در مورد این موضوع صحبت کردیم که جامعه تصور می‌کند، تمام مسائل این حوزه را باید از مدیریت شهری انتظار داشته باشد.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین وجه نمایش و بروز این پیام به جامعه و ایجاد انتظار سال گذشته بود که مکررا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رسانه‌ها و فضاهای مختلف مطرح می‌کرد، علت اینکه امسال هوا بهتر است، اجرای طرح ترافیک ما است.

نظری با بیان اینکه این شیوه سخن گفتن مسئولان در شهروندان انتظاراتی را به وجود می‌آورد، تصریح کرد: بیان مطالب بدین طریق این انتظار را در شهروندان به وجود آورد که تمام مساله آلودگی هوای شهر تهران را از مدیریت شهری انتظار داشته باشند، اما اصلا درست نیست زمانی که هوا به واسطه نزولات آسمانی و تغییرات جوی آلایندگی کمتری دارد،‌ بهتر شدن هوا را به خودمان منتسب کنیم و زمانی که بارش‌ها کاهش می‌یابد و باد نیز کمتر می‌وزد و هوا آلوده‌تر می‌شود از خودمان سلب مسئولیت کنیم و بگوییم دستگاه‌های دیگری نیز مسئول هستند.

عضو شورای شهر تهران افزود: مردم این رفتار دوگانه را به خوبی می‌فهمند و این دوگانگی چیزی جز نفاق نمی‌تواند باشد.

نظری ادامه داد: نباید همه تقصیر وضع موجود آلودگی هوا را بر گردن مدیریت شهری فعلی انداخت،‌ در دوره گذشته مدیریت شهری به حدی مجوز ناروا برای ساخت وساز صادر شد و مبادی ورودی هوا به تهران بسته شد که اکنون شاهد هستیم، هوا آنگونه که باید در شهر تهران گردش ندارد. در کنار آن در دوره قبلی مدیریت شهری که منابع مالی فراوانی وجود داشت و امکان توسعه خطوط حمل‌و‌نقل ریلی و ناوگان اتوبوسرانی فراهم بود، ترجیح دادند چندهزار میلیارد تومان برای پل صدر هزینه کنند که هیچ تاثیری نه در ترافیک و نه در بهبود وضع آلودگی هوا داشت،‌ اما حاضر نشدند، اقدامات بهتری را برای شهر انجام دهند که به بهبود وضعیت ترافیکی و کاهش آلودگی هوا منجر شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در کنار اینها دولت نیز به وظایف خود به خوبی عمل نکرد و سهم خود برای توسعه حمل و نقل عمومی را نپرداخته و نتوانستیم شرایط بهتری را رقم بزنیم. ما تنها متولی نیستیم، ‌اما باید با مردم روراست باشیم و وقتی هوا بهتر می‌شود، اذعان نکنیم که ما تنها عامل بهبود هوا بوده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز