خبرگزاری کار ایران

معاون اداری و مالی وزارت علوم تاکید کرد:

لزوم نگاه ویژه بیمه ایران به آموزش عالی کشور

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۰۷۷

تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بیمه ایران به امضای معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و مدیرعامل بیمه ایران رسید.

به گزارش ایلنا، نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بیمه ایران، با حضور محمد تقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دکتر اباصلت خراسانی، مدیر کل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، محمد رضایی، مدیرعامل بیمه ایران؛ سید محمد ناصر مبرقعی و رضا کاظمی, اعضای هیئت مدیره بیمه ایران، محمد زاهدنیا، معاون فنی بیمه ایران و جمعی از مسئولان وزارت علوم در محل این وزارت برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد تقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم درخصوص امضای این تفاهم نامه گفت: بیمه ایران جزو اولین بیمه های کشور است. با توجه به همکاری های قدیمی، وزارت علوم بیشترین همکاری را با بیمه ایران داشته است. تقاضای ما از بیمه ایران این است که با نگاهی ویژه خدمات خود را به آموزش عالی ارائه کند. در این تفاهم نامه نکات خوبی وجود دارد و بخشی از اهداف همکاری های علمی- پژوهشی در آن لحاظ شده است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها می توانند خدمات علمی و پژوهشی خوبی به بیمه ایران ارائه دهند اظهار داشت: همکاران و کارشناسان ستاد و دانشگاه‌ها قدم‌هایی را در این خصوص برداشته‌اند و در قالب این تفاهم نامه این اقدامات بیشتر از قبل خواهد شد. در حوزه کسب و کارها هم بیمه ایران می تواند قدم های خوبی بردارد. اجرای تفاهم‌نامه هم برای وزارت علوم و هم برای بیمه ایران فرصت مناسبی می تواند فراهم کند.

در ادامه این نشست سید محمد ناصر مبرقعی، عضو هیئت مدیره بیمه ایران با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های دکتر رضایی در دوران مدیریت، دسترسی آسان مردم به خدمات بیمه ایران است خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه متضمن رویکرد متفاوتی بین صنعت بیمه و دانشگاه خواهد بود. یکی از موارد توسعه در هر کشوری را ضریب بیمه در آن میدانند. این تفاهمنامه شروعی خوب برای گسترش فرهنگ بیمه در بین نخبگان دانشگاهی می تواند باشد. در بیمه ایران ۱۲ هزار نماینده در حال فعالیت بوده که همگی آنها فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها هستند. چون بیمه جزو بین‌رشته‌ای‌ها شناخته می‌شود، متقاضی برای آن از میان رشته های متفاوتی همچون اقتصاد وجود دارد و استقبال از آن نیز بسیار زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: می‌خواهیم با کمک آموزش عالی، ضریب نفوذ بیمه در جامعه بیشتر شود.

در ادامه این نشست محمد رضایی، مدیرعامل بیمه ایران گفت: یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی در هر کشوری، ضریب نفوذ بیمه در آن کشور است. ضریب نفوذ بیمه در کشور ایران ۲.۳۱ درصد است. این ضریب متاسفانه پایین است و باید به ۷ درصد برسد. امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه در بخش‌های بیمه‌ای، آی.تی، آموزشی و… تحولاتی صورت بگیرد.

مدیرعامل بیمه ایران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک بخش‌های مختلف آموزش عالی، ضریب نفوذ بیمه در میان ایرانیان بیشتر شود. ما نیز به دنبال پاسخگویی به نیازهای بیمه‌ای آموزش عالی هستیم. از جمله این موارد می توان به بیمه عمر و بیمه زندگی اشاره کرد.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و مدیرعامل بیمه ایران رسید. از جمله اهداف این تفاهم نامه می توان به همکاری های علمی، پژوهشی و ترویجی در حوزه تحقیق و توسعه هر دوطرف با تبادل اطلاعات جهت اجرای پروژه های پژوهشی، تحقیقاتی و کاربردی، حمایت بیمه ای بیمه ایران از اعضای هیئت علمی، اساتید، دانشجویان و مجموعه دانشگاهی کشور، استفاده از ظرفیت های موجود در وزارت علوم جهت گسترش و ترویج فرهنگ و امور بیمه ای به جامعه دانشگاهی، ایجاد کسب و کار بیمه ای برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار و بررسی فرآیند شناسایی و ارزیابی ظرفیت های مشترک و حمایت بیمه ای از آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز