خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست در گفت‌وگو با ایلنا:

حقوق محیط‌بانان با کارکنان نیروهای مسلح باید همسان‌سازی شود/گلایه از مجلس بابت بلاتکیف گذاشتن لایحه حمایت از محیط‌بانان

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۵۹۲

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست بر همسان‌سازی حقوق محیط‌بانان با کارکنان نیروهای مسلح تاکید کرد.

«سرهنگ جمشید محبت‌خانی» فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سرانجام لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: لایحه حمایت از محیط‌بانان بعد از تصویب در مجلس به شورای نگهبان ارسال شد و در نهایت اعضای شورا ایراداتی را به این لایحه وارد کردند.

وی ادامه داد: به ما گفته بودند لایحه‌ای که شورای نگهبان از آن ایراد می‌گیرد و دوباره برای اصلاح به کمیسیون‌های مجلس باز می‌گردد، حداکثر در مدت زمان یک ماه تکلیف آن مشخص می‌شود، اما از زمانی که لایحه حمایت از محیط‌بانان از شورای نگهبان دوباره برگشت داده شده است، 3 الی 4 ماه است می‌گذرد و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست سازمان محیط‌زیست تصریح کرد: من با معاون حقوقی و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در این باره صحبت خواهم کرد و پیگیر این موضوع هستم که چرا این کار در نیمه راه رها شد، چراکه باید ظرف مدت یک ماه تکلیف این لایحه مشخص می‌شد.

محبت‌خانی با اشاره به ایراداتی که از سوی شورای نگهبان به لایحه حمایت از محیط‌بانان وارد شده بود، خاطرنشان کرد: از نظر ما هم ایرادات شورای نگهبان با توجه به بار مالی ایجاد شده، صحیح بود. این لایحه برای جنگلبانان و محیط‌بانان بود، اما مجلس آن را به تمام یگان‌های حفاظت سازمان‌ها و ادارات تعمیم داد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ایرادات شورای نگهبان به لایحه حمایت از محیط‌بانان بیمه همیاران محیط‌بان بود که این موضوع هم بار مالی ایجاد می‌کرد. به ما گفته بودند برابر قوانین داخلی مجلس، لایحه‌هایی که از سوی شورای نگهبان به مجلس باز می‌گردد ظرف یک ماه ایرادات آن برطرف می‌شود، اما همانطور که گفتم هیچ اتفاقی نیفتاده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ایرادات برخی محیط‌بانان به لایحه حمایت از محیط‌بانان مبنی بر اینکه این لایحه در خصوص معیشت محیط‌بانان هیچ برنامه‌ای ندارد، گفت: لایحه‌ای که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی است، حمایت حقوقی و قضایی از محیط‌بانان است و این لایحه با این عنوان لایحه خوبی است.

وی ادامه داد:  حق و حقوق محیط‌بانان نیز موضوعی درون سازمانی است که فی‌مابین سازمان محیط‌زیست و دولت باید یک سری مشکلات و موانع برطرف شود. من از همان ابتدای حضور در این سمت نیز گفته‌ام که محیط‌بانان از نظر نوع کار، سختی کار و ... برابر کارکنان نیروهای مسلح هستند و دولت نیز باید همان حقوق و مزایایی را که برای نیروهای مسلح در نظر گرفته است، برای محیط‌بانان نیز در نظر بگیرد، چنانچه این موضوع رعایت شود، مشکلات معیشتی محیط‌بانان نیز برطرف خواهد شد.

محبت‌خانی خاطرنشان کرد: ما در این باره مکاتباتی را انجام داده‌ایم و باید سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی دلایل ما را بپذیرند، البته ما از آنها خواسته‌ایم که شرایط کار محیط‌بانان را از نزدیک ملاحظه کنند تا برابر نیروهای مسلح حقوق و مزایا برای محیط‌بانان در نظر گرفته شود، این در حالی‌ است که استخدام محیط‌بانان در سازمان اداری و استخدامی به صورت کارمندان دولت در نظر گرفته شده است. من پیشنهاد داده‌ام که حتی اگر رده استخدامی محیط‌بانان کارمندی است، مولفه‌هایی را که برای حقوق در نظر می‌گیرند، با مولفه‌های که برای حقوق کارکنان نیروهای مسلح در نظر می‌گیرند، همسان‌سازی شود.

وی تصریح کرد: چنانچه این اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات ما در پرداختی حقوق محیط بانان برطرف خواهد شد. البته رییس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیران کل استان‌ها همکاری بسیار خوبی با ما داشته‌‌اند و در بسیاری از استان‌ها پرداختی به محیط‌بانان نسبت به گذشته بهتر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز