خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد:

برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۷۷۵

معاون فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: حدود ۱۲۰۰ نفر از برگزیدگان همه دانشگاه‌های کشور در سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور ظهر امروز با حضور حجت السلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حجت السلام کلانتری در ابتدای این جلسه اظهار داشت: این جشنواره به میزبانی دانشگاه در تاریخ ۱۲ تا ۱۴ آذرماه سال جاری در جوار مرقد ملکوتی حضرت شاهچراغ در شیراز برگزار خواهد شد. بحث قرآن کریم و فرهنگ سازی بر مبنای آموزه‌های قرآن یکی از مهم‌ترین کارهایی است که به برکت پیروزی انقلاب در کشور ما روز به روز از رونق بیشتری برخوردار شده است. انقلاب اسلامی ما به گفته اندیشمندان جهان بزرگترین انقلاب مردمی جهان بوده که در واقع برمبنای آموزه‌های قرآن شکل گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم فرهنگی در دانشگاه‌های ما توجه به قرآن است. ما در دانشگاه آزاد هم رشته‌های تخصصی علوم قرآن و حدیث از مقطع کارشناسی تا دکتری تخصصی را داریم و هم کانون‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌های آزادی اسلامی را داریم که در قریب به ۴۰۰ کانون قرآن و عترت فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی بیان کرد: کارهای قرآنی یکی از موثرترین، پاک‌ترین و کم هزینه‌ترین کارهای فرهنگی است. کار قرآنی در دانشگاه جز ابعاد مهم تلقی می‌شود، هر چه انسان بتواند به تدبر در قرآن نزدیک شود و سلوک خود را به قرآن نزدیک کند می‌تواند به آن مدینه فاضله نزدیک‌تر شد. جهان امروز با وجود تکنولوژی‌های پیشرفته خود را محتاج زندگی می‌داند که در آن آرامش، دوستی، عدالت و... حاکم باشد در حالی که همه اینها در قرآن قید شده است. قرآن تا آخر دنیا پاسخگوی تمام نیازهای بشر در تمام حوزه‌ها است.

حجت السلام کلانتری  گفت: امیدوارم جامعه اسلامی ما روز به روز انس بیشتری با قرآن پیدا کند، روند شکل گیری سی و جهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور بیش از یک سال پیش آغاز شده است اما بخش‌های این جشنواره عبارتند از بخش معارف و قرآن که شامل ترجمه، تفسیر قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، آشنایی با احادیث، آشنایی با سیره معصومین و حفظ موضوعی قرآن و سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌شود. این بخش در تاریخ ۲۱ آبان ماه امسال با حضور ۲۲۰ نفر در سراسر کشور در ۹ مرکز استانی برگزار شد البته منتخبین این بخش هم مشخص شده‌اند.

او افزود: بخش دوم بخش هنری، ادبی و پژوهشی است و در ۱۶ رشته مقاله نویسی، داستان نویسی، تذهیب، عکاسی و... برگزار شده که ۶۴۰ اثر به دبیرخانه شیراز ارسال و از میان آنها تعداد ۴۸ اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است.  بخش سوم بخش آوایی و شفاهی است که با حضور ۳۶۰ نفر از اساتید و دانشجویان سراسر کشور همراه بوده و از میان آن ۶۰ نفر برگزیده شده‌اند که در جشنواره سراسری در شیراز از همه این ها تجلیل می شود. تعداد کل شرکت کنندگان فقط در دانشگاه آزاد در گام اول بیش از یکصد هزار شرکت کننده بوده است.

کلانتری گفت: حدود ۱۲۰۰ نفر از برگزیدگان از همه دانشگاه‌های کشور در سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور شرکت کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد درباره بودجه در نظر گرفته شده برای این جشنواره گفت: در کارهای فرهنگی دانشگاه‌ها همیشه یک ردیفی برای فعالیت های قرآنی در نظر گرفته شده و امسال هم این ردیف دیده شده است. البته سعی شده از ظرفیت‌های موجود دانشگاه استفاده شود؛ مثل سالن‌ها و سلف سرویس‌ها. اینگونه جشنواره‌ها جزو کم هزینه‌ترین جشنواره‌ها هستند اما به طور کل با در نظر گرفتن جوایز حدود یک میلیارد تومان برای این جشنواره در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است در دانشگاه آزاد جمع بزرگی از قاریان، حافظان قرآن و حتی هنرمندان حوزه قرآنی آثاری بسیاری خلق‌ کرده‌اند.

طالب تاش رییس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و قائم مقام و قائم مقام سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور ادامه داد: حضور فعال جوانان در این جشنواره یکی از نکات مثبت است شاهد هستیم. ما برای تحقق اهدافمان سه رویکرد دانشجویی، مردمی، مشارکت همگانی دستگاه‌ها است.

او افزود: ما تلاش کردیم این جشنواره از فضای دانشگاه به جامعه سرریز شود. همچنین در بخش معارف ۲۲۰ نفر از دانشگاه‌های کشور به دبیرخانه جشنواره مورد معرفی قرار گرفته که ۲۷ نفر برگزیده شدند.

در مجموع ۱۲۰۰ نفر از برگزیدگان دانشگاه‌های مختلف به این جشنواره معرفی شدند که پس از ارزیابی ها تعداد ۱۳۵ نفر برگزیده می‌شوند و در مراسم افتتاحیه و اختتامیه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز