خبرگزاری کار ایران

سردار ایوب سلیمانی

هوشمندسازی پلیس‌راهور اساس کار ناجا است

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۵۰۰

جانشین پلیس راهور ناجا از هوشمندسازی پلیس راهور خبر داد و گفت: در آینده نزدیک نیازی به صدور قبض جریمه نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، سردار ایوب سلیمانی جانشین پلیس راهور ناجا در حاشیه مراسم رونمایی از خودروهای تیم‌های گشتی پلیس راهور ناجا گفت: با بررسی تجارب سال‌های گذشته چه توفیقاتی که کسب کرده بودیم و چه موانعی که بر سر راه‌مان بود و بررسی تمام حوادث رانندگی که طی سه سال گذشته اتفاق افتاده بود به مجموعه راهبردهایی رسیدیم که در قالب یک طرح جامع برای ایجاد یک تحول اساسی در انضباط بخشی به جریان ترافیک در کشور و کاهش تصادفات ختم شود.

وی ادامه داد: یکی از مجموعه اقدامات اساسی که در دستور کار پلیس قرار گرفت توسعه و نوسازی ناوگان شهری و پلیس‌راه پلیس‌راهور است توافقاتی نیز با دولت در این زمینه داشتیم یکی از برنامه‌ها تامین حداقل هزار و 500 خودرو برای سال‌جاری در جهت تقویت ناوگان پلیس راه و پلیس راهور بود. تاکنون نیز این تعداد محقق شده است البته از ظرفیت‌ها و بودجه‌های جاری نیرو نیز استفاده کردیم.

جانشین پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: امروز دو مرحله پیوستن و الحاق خودروهای خریداری شده به ناوگان پلیس راه و پلیس راهور است و این روند در سال جاری نیز تکرار خواهد شد و مجموعه‌‌های بعدی نیز در حال تامین هستند و ان‌شاءالله به مجموعه بزرگ پلیس خواهند پیوست و تاثیر مستقیم و موثری در انظباط بخشی و کاهش تصادفات خواهند داشت.

سردار سلیمانی تصریح کرد: اساس کار ما در پلیس و به ویژه در پلیس راهور هوشمند سازی است هوشمندسازی اجزای متعددی دارد ازجمله مجهز کردن تمام نیروهای گشت به دست‌افزارهای هوشمند  در هر نقطه‌ای از کشور که به بانک‌های اطلاعاتی مرکزی نیز متصل است. همچنین تبلت‌های متصل به شبکه در اختیار اخطار نویس‌ها قرار خواهد گرفت. در آینده نزدیک نیازی به صدور قبض جریمه نخواهد بود و ما هر خودرویی را که متوقف کنیم با اطلاعاتی که از طریق شبکه در دست‌افزارهای هوشمند در اختیار مامور قرار می‌دهیم همه تخلفات و یا حکم‌های صادره در خصوص خودرویی که متوقف شده شناسایی و اعمال قانون می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته به دلیل عدم اتصال و یکپارچه‌سازی شبکه‌ها شاهد بودیم که خودرویی در جایی سرقت شده و فرد سارق در جای دیگر از کشور توسط پلیس راهور اعمال قانون می‌شود و این اطلاعات در اختیار آن پلیس نیست که تشخیص دهد خودرو سرقتی است و آن را متوقف کند. ما همه اطلاعات مربوط به خودرو را در دست‌افزار هوشمند قرار داده و در اختیار مامور قرار می‌دهیم امیدواریم با اتفاقاتی که افتاده و تامینی که صورت گرفته ما تا قبل از دهه فجر بتوانیم همه نیروهای گشت پلیس چه در داخل شهرها و چه در پلیس راه به این دست‌افزارها و تبلت‌های هوشمند مجهز کنیم تا هم نظام صدور قبض‌های جریمه را به صورت کاغذی برچینیم و همه به ماموران در صحنه این امکان و ظرفیت را بدهیم که اطلاعات جامعی از خودرویی که توقف کرده داشته باشد و بتواند به عنوان یک پلیس به همه وظایف مربوط به پلیس عمل کند.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: البته اتفاقات دیگری هم است که همکاری دیگر سازمان‌ها را می‌طلبد. ما توافقاتی با وزارت راه و شهرسازی برای توسعه دوربین‌های ثابت در جاده‌ها، همچنین توافقاتی با شهرداری‌ها در خصوص توسعه دوربین‌های داخل شهرها داریم پیگیر تامین و توسعه دوربین‌های سیار و در اختیار پلیس در جاده‌های فرعی هستیم. نصب GPS  بروی همه خودروهای عمومی اعم از باربری و مسافربر برای اینکه بتوانند در رصد پلیس باشند و پلیس با آنها در ارتباط باشد. همچنین اقدامات دیگری در دستور کار داریم تا بتوانیم به صورت برخط با رانندگان در جاده‌ها در ارتباط باشیم و هشدارهای لازم را در طول مسیر به آنها بدهیم و آنها را از وضعیت جاده و آب و هوا و ... آگاه کنیم. این اقدامات در گام‌های بعدی در حال انجام است.

وی ادامه داد: ما یک برنامه سه ساله تنظیم کردیم و امیدواریم در طول سه سال آینده به یک مجموعه پلیس راهور هوشمند خدمتگزار مردم که هیچ نقطه‌ای از نظر او دور نباشد و حداکثر کاهش تصادفات و جان باختگان در تصادف و ضرر و زیانی که از این طریق به مردم و کشور وارد می‌شود را داشته باشیم.

جانشین فرمانده ناجا درباره افزایش نیروهای پلیس راهور گفت: یکی از رویکردهای ما افزایش نیرو است و طبیعی است هر چقدر خودروی جدید وارد می‌شود لازم است نیروی جدید نیز در اختیار باشد. همچنین هر چقدر پاسگاه‌های جدید ایجاد می‌شود نیاز به توسعه نیرو دارد. توسعه نیرویی پلیس راهور نیز جز آن راهبردهایی است که پیش‌بینی شده و به مرور با توسعه تجهیزات به آن نیز پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز