خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا مطرح کرد:

افزایش کشفیات سوخت قاچاق و مواد مخدر در مرزها

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۲۳۰

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به افزایش کشفیات سوخت قاچاق و مواد مخدر در مرزها طی سال جاری گفت: مرزبانان فرزندان این ملت هستند و باید با ابزارهای علمی و فناوری، رفاه را برای آنها فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا، سردار "قاسم رضایی" در گردهمایی ارائه نیازهای فناورانه در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ایران کشوری بزرگ با بیش از ۸هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز است، گفت: ایران با ۱۵ کشور همسایه است که پس از کشورهای چین و روسیه به لحاظ تعداد همسایگان در رتبه سوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب حفاظت از مرزها در اولویت کشور نبود، افزود: این در حالی است که پس از انقلاب اسلامی، این امر مورد اهتمام ویژه ای قرار گرفت و در جمهوری اسلامی ایران تعریف خاصی پیدا کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا به موضوع قاچاق اشاره کرد و ادامه داد: قاچاق در همه مرزهای کشور مشخصات یکسانی ندارد؛ به گونه ای که در مرزهای شرقی کشور مواد مخدر، در مرزهای شمال غربی کالاهای ضد فرهنگی و ضد امنیتی و در حوزه دریا قاچاق لوازم خانگی و ضد فرهنگی انجام می شود.

وی با ابراز تاسف از این که در برخی از مرزهای مشترک با همسایگان، مدیریت مشترک انجام نشده است، خاطرنشان کرد: مدیریت مرزها با کشورهای همسایه بیشتر یک طرفه و از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است اما در برخی از مرزها مانند مرزهای شمالی (کشورهای ترکمنستان و آذربایجان) به دلیل آن که به صورت هماهنگ و همزمان مدیریت می‌شود، مرزداری کنترل شده است.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه مرزبانی در دریا نیازمند مدیریت و ابزارهای خاصی است، خاطرنشان کرد: این گردهمایی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا موجب تقویت ارتباطات میان حوزه‌های اجرایی و دانش بنیان خواهد شد و این امر اقدام جدیدی است که باید ادامه یابد.

وی با تاکید بر ضرورت به کارگیری فناوری های نوین در امر مرزبانی گفت: در مرزهای جنوب شرق کشور بادهای تند و گرمای بیش از ۶ ماه نیز حاکم است و در مرزهای آبی شرایط شرجی وجود دارد و مرزبانان باید با شناور های قدیمی اقدام به مرزبانی کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه ما برای مقابله با قاچاق اقدامات قانونی و جدی در نظر داریم، عنوان کرد: در سال جاری در حوزه سوخت با بیش از ۳۵ درصد افزایش کشف سوخت و در حوزه مبارزه با موادمخدر با ۹۵ درصد افزایش کشفیات مواجه هستیم.

سردار رضایی با تاکید بر این که در سال جاری با افزایش ۶ برابری کشفیات ارز روبه‌رو بودیم، خاطرنشان کرد: به دلیل یک سری ناهماهنگی‌ها در حوزه مدیریت، همچنان شاهد خروج جوجه‌های یک روزه و همچنین قاچاق گوجه فرنگی هستیم.

سردار رضایی با تاکید بر این که شرایط امروز مرزبانی بسیار حساس تر و دقیق تر شده است، اظهار داشت: از بازدید مسئولان از مرزهای کشور حمایت می‌کنیم تا دستگاه‌ها در بازدیدهای خود از نیازمندی‌های بخش مرزبانی کشور مطلع شوند و بتوانند با همکاری بخش‌های علمی و دانشگاهی این نیازمندی‌ها را مرتفع کنند.

به گزارش سایت پلیس، فرمانده مرزبانی ناجا عنوان کرد: خوشحالیم که در چنین گردهمایی حضور یافتیم تا بتوانیم از فناوری‌های نوین در امر مرزبانی استفاده کنیم؛ مرزبانان فرزندان این ملت هستند و باید با ابزارهای علمی و فناوری، رفاه را برای آنها فراهم کنیم تا با اعتقاد راسخی که به کشور دارند به صورت هدفمند با پدیده قاچاق کالا و ارز مبارزه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز