خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور:

التهاباتِ در پی اعلام سهمیه‌بندی بنزین مدیریت شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۶۴۹

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: از روز دوم اعلام سهمیه‌بندی بنزین، اغتشاشاتی در کشور توسط افرادی که می‌خواستند جرقه‌ای از ناامنی در حوزه اجتماعی ایجاد کنند، اتفاق افتاد که این التهابات مدیریت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تقی رستم‌وندی رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران درباره موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: قرار بود طبق دستور جلسه عملکرد سمن‌هاو سازمان‌های مردم نهاد و  مشارکت اجتماعی آنها مورد بررسی قرار گیرد که با دستور وزیر کشور دستور جلسه تغییر کرده و موضوعات اجتماعی هفته گذشته مطرح و مورد برسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هر کدام از نمایندگان دستگاه‌های حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را در خصوص موضوعات هفته گذشته مطرح کردند ادامه داد: وزیر کشور نیز درباره تحولات اخیر موضوعاتی را مطرح کردند و این نشان داد که برنامه‌ریزی در این خصوص اجرا شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در روز دوم اعلام سهیمه بندی بنزین اغتشاشاتی توسط کسانی که می‌خواستند جرقه‌ای از ناامنی در حوزه اجتماعی ایجاد کنند اتفاق افتاد اما خوشبختانه التهابات مدیریت شده است.

وی ادامه داد: در خصوص جریانات و اتفاقات هفته گذشته نیز اخبار جدید توسط مسئولان انتظامی و ذیربط اعلام خواهد شد. همچنین در خصوص آ‌مار دستگیرشدگان دستگاه‌های ذیربط اطلاع رسانی لازم را خواهند کرد.

رستم‌وندی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: در خصوص موضوعات و مسائل آسیب‌های اجتماعی برای هر دستگاه وظایفی مقرر شده است که از سال 95 تاکنون در حال اجرا است. یکی از آخرین اقداماتی که توسط وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، وزارت کشور و سازمان بهزیستی در این زمینه در حال اجرا است طراحی بسته‌ای معادل شبکه بهداشت و سلامت است.

وی ادامه داد: در حال طراحی شبکه سلامت روان هستیم و اقدامات اولیه در خصوص این طرح با عنوان سامان انجام شده است. ستاد مبارزه با مواد مخدر طرح‌های مختلفی در خصوص کاهش مصرف مواد اجرا می‌کند؛ در طرح سامان همه این طرح‌ها در یک چارچوب مشترک و واحد قرار می‌گیرد و افرادی که دارای مشکلات روانی و نیازمند دریافت خدمات اجتماعی هستند می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

او همچنین درباره سلب حضانت والدین کودکان خیابانی که برای دوره‌های متوالی در این طرح جمع‌آوری شده‌اند گفت: جمع آوری کودکان خیابانی دارای پروتکل مشخص است و سلب حضانت از والدین نیازمند یک حکم قضایی است و این گونه نیست که چنانچه کودکی برای چندمین در طرح‌های مختلف جمع‌آوری شود از والدین او سلب حضانت شود.

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تصریح کرد:‌ طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان پنج الی شش ماه است که آغاز شده و به طور مستمر از سوی سازمان بهزیستی و استانداری تهران در حال انجام است ما معتقدیم که این طرح باید به تدریج جلو برود و سازمان‌های مردم نهاد نیز در آن مشارکت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز