خبرگزاری کار ایران

عاملی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

"علم و فناوری" و "تعلیم و تربیت" در پیوستاری از پیش‌دبستان تا دوران اشتغال دیده شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۴۲۹

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که علم و فناوری و تعلیم و تربیت باید در پیوستاری از پیش دبستان تا دوران اشتغال دیده شود، گفت: به‌روزرسانی، اجرایی‌سازی و شاخص‌مند شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

به گزارش ایلنا،  سعیدرضا عاملی در جلسه دیدار با محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با تبریک ایام هفته وحدت و یادآوری فعالیت‌های دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تا کنون اقدام به برگزاری ۱۲۳ جلسه کرده و در این جلسات دائماً برنامه‌های اقدام را دنبال کرده است که خوشبختانه نسبت به روند اجرایی شدن این سند رضایت خوبی در ذهن مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) وجود دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت:‌ خوشبختانه در دوره جدید فعالیت‌های دبیرخانه شورا، ستاد هماهنگی و اجرایی‌سازی سند مهندسی فرهنگی نیز راه‌اندازی و دو جلسه آن برگزار شده است که روند پیگیری برنامه‌های اقدام این سند در ستاد مربوطه در حال دنبال شدن است.

وی با اشاره به تجارب اجرایی‌سازی اهداف سند نقشه جامع علمی کشور و سند مهندسی فرهنگی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز قصد داریم که سازوکاری را در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال کنیم که اجرایی‌سازی سند بصورت مستمر دنبال شود.

علم و فناوری و تعلیم و تربیت باید در پیوستاری از پیش دبستان تا دوران اشتغال دیده شود

عاملی گفت:‌ موضوع علم و فناوری را بایستی در پیوستاری ببینیم که از پیش دبستان تا دانشگاه و بعد از آن دوران اشتغال افراد را در بر گیرد و از همین منظر مبحث تعلیم و تربیت نیز صرفاً مربوط به آموزش و پرورش نبوده و باید برای آن مسیر مدونی را ترسیم کرده و سازوکاری ارائه داد.

اجرایی‌سازی سند همراه با به روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار شورا

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: گزارش اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین موضوع به روزرسانی این سند در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و آمادگی داریم تا روند اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در قالب مصاحبه‌های مطبوعاتی در اختیار جامعه قرار دهیم.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با یادآوری این نکته که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش متوجه یکسری برنامه‌های عمومی و اختصاصی است، خاطرنشان کرد:‌ برخی برنامه‌های مدنظر آموزش و پرورش در قالب برنامه‌های عمومی بوده و از لحاظ کیفی با سایر کشورهای جهان نیز اشتراک دارد و تجارب موفق جهانی در زمینه‌های عمومی آموزش بایستی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و در کشور اجرایی شود.

وی افزود: برنامه‌های دیگر آموزش و پرورش که روی دین و اخلاق دانش آموزان تأثیر دارد، باید تفکیک شود و منطبق با مؤلفه‌ها و ارزش‌های الهی و اسلامی برنامه‌ریزی شود.

در نقشه جامع علمی کشور جایگاه ویژه‌ای برای آموزش و پرورش دیده شده است

منصور کبگانیان، قائم مقام و دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به طرح مباحث مربوط به آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: ‌در نقشه جامع علمی کشور جایگاه ویژه‌ای برای آموزش و پرورش دیده شده است و وزیر آموزش و پرورش نیز به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور است.

وی افزود:‌ در حال حاضر موضوعات زیادی در دستور کار جلسات ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور قرار دارد که با برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش ارتباط مستقیمی پیدا می‌کند.

کبگانیان گفت:‌ سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری‌های کلان و ارزیابی و نظارت راهبردی از مواردی است که در زمینه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و این آمادگی وجود دارد تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش منطبق با اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در راستای اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی موانع موجود برای این وزارت را برطرف کنیم.

بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، ترسیم شاخص‌ها و راهکارهای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، جانمایی دقیق جایگاه وظایف و عملکرد مدارس استعداد درخشان در نهاد آموزش و پرورش و توجه به آموزش با کیفیت معلمان مدارس از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

همچنین در انتهای جلسه مقرر شد با همکاری وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی جمع‌بندی اقدامات اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی گزارشی توسط وزارت آموزش و پرورش در اختیار دبیرخانه شورا و کارگروه مربوطه قرار گیرد و سازکار نهادینه برای پیگیری مستمر سند تحول آموزش و پرورش در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طریق یکی از شوراهای تخصصی مرتبط دنبال شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز