خبرگزاری کار ایران

کاظمی:

بروزکردن فعالیت دارالقرآن‌های دانش‌آموزی از برنامه‌های ماست

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۲۸۷

آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات هم‌خوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی دانش آموزان دختر سراسر کشور در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی گفت: خداوند منان فلسفه نزول قرآن را هدایت بشر به سمت سعادت تعیین کرده و بر این هدایت تأکید کرده است و این هدایت‌گری را به جامعه ابراز و اعلام داشته است.

وی افزود: خداوند متعال فلسفه هدایت‌گری قرآن کریم را درآیات متعددی توضیح داده است و در قرآن از صراطی صحبت می‌کند که هیچ باطلی در آن وجود ندارد.

کاظمی تصریح کرد: جامعیت قرآن بیانگر این هدایت‌گری است و قرآن به تمام ابعاد و جنبه‌های وجودی انسان توجه کرده و هیچ‌ چیز را نادیده نگرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: تمام‌ مسیرهای سعادت انسان در قرآن وجود دارد و برکات انس با قرآن بسیار فراوان است.

وی عنوان کرد: قرآن مهم‌ترین منبع شفا و درمان دردهای جسمانی و روحانی است و می‌تواند تنهاترین و بهترین مسیر هدایت انسان‌ها در کنار اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به‌عنوان پرچم‌داران و مفسران این کتاب الهی باشد.

کاظمی خاطرنشان کرد: شرط بهره‌مندی و بهره‌برداری از اثرات قرآن کریم تفکر و تدبر درآیات این کتاب آسمانی است و خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را که حافظ قرآن است به تأمل و تفکر در این آیات مقدس امر می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه قرآن را بهترین مسیر برای رسیدن انسان به قله‌های رفیع سعادت و کمال دانست.

وی افزود: دارالقرآن‌ها بعد از مدارس تنهاترین مرکز برای پرچم‌داری فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شوند و نگاه و برنامه ما احیاء، به‌روزآوری و اثربخش‌تر کردن فعالیت دارالقرآن‌های دانش‌آموزی است تا با برنامه‌ریزی بهتر و تنوع و تکثر برنامه‌ها زمینه جذب دانش آموزان را در این فضاهای تربیتی فراهم کنیم.

کاظمی تأکید کرد: باید با استفاده از جلوه‌های هنری قرآن بتوانیم دانش آموزان بیشتری را به این کانون تحول و تعالی جذب و دعوت نماییم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش اظهارکرد: یکی دیگر از ویژگی‌های قرآن کریم که باعث هدایت انسان شده منطبق بودن آن باعقل و فطرت انسان‌هاست که نشان از تدبیر خداوند تبارک‌وتعالی است.

وی در پایان ضمن تقدیر از آستان قدس رضوی جهت ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز، خطاب به دانش آموزان حاضر در این مسابقات گفت: شما دانش آموزان قرآنی وظیفه سنگینی بر دوش دارید و علاوه بر اینکه خودتان با قرآن مأنوس هستید باید پرچم‌دار قرآن در بین خانواده و آحاد جامعه باشید و در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز