خبرگزاری کار ایران

به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران؛

بیست و پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۲۸۵

بیست‌و پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور با حضور عبدالرضا باقری قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در تشریح اهداف این نشست گفت: این اجلاس هر دو ماه یک‌بار بین رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار می‌شود که هدف آن هم‌افزایی و پیدا کردن راهکارهای مناسب در حوزه آموزش عالی کشور است.

وی افزود: علاوه بر مسئولان دانشگاه‌ها، نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش کشور در این اجلاس حضور دارند و تلاش می‌شود مهم‌ترین دغدغه دانشگاه‌ها که همان بودجه سال ۹۹، ساماندهی پذیرش دانشجو و مشکلات جاری دانشگاه‌هاست، بحث و بررسی شود.

ذاکری ادامه داد: اساتید دانشگاه برای پذیرش دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد، مطابق آئین‌نامه داخلی ظرفیتی دارند که متناسب با دانش‌آموختگی دانشجویان و عملکرد پژوهشی آنان تعیین می‌شود.

وی درباره شیوه‌نامه‌های پیگیری تقلب دانشجویان در دانشگاه‌ها، افزود: این موضوع برای دانشگاه‌های بزرگ و در سطح بین‌المللی به‌ندرت اتفاق می‌افتد و در طول سال گذشته حتی یک مورد تقلب در رساله‌های دانشگاهی نداشته‌ایم.

ذاکری با تأکید بااینکه پایان‌نامه‌های دانشگاه علم و صنعت ایران به‌صورت الکترونیکی تدوین و ارائه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به اعمال سیاست‌های مدیریت سبز و در جهت کاهش مصرف کاغذ تمام پایان‌نامه‌ها به‌صورت «پی‌دی‌اف» ارائه می‌شوند و دانشگاه علم و صنعت ایران این موضوع را به‌خوبی دنبال می‌کند.

در ادامه محمود نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران نیز اینکه این جلسه هر دو ماه یک‌بار میان رؤسای دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: اخیراً شاهد حوادثی در کشور بودیم که مایه تأسف است. اگرچه بیان نظرات و اعتراضات، حق مردم است، اما وارد شدن به فاز تخریب به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

وی افزود: از همه دانشگاهیان تشکر می‌کنم که حساسیت زمان را درک کردند به‌طوری‌که برنامه‌های درسی، آموزشی و پژوهشی در دانشگاه‌ها با آرامش برگزار شد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به قطعی اینترنت گفت: قطع شدن اینترنت مشکلات زیادی را برای دانشگاه‌ها ایجاد کرده که امیدواریم به‌زودی رفع شود. دانشگاه‌های ما، دانشگاه‌های بین‌المللی هستند و مراودات گسترده‌ای با جهان بیرون دارند.

نیلی‌احمدآبادی اظهار کرد: در این راستا وزارت علوم مذاکراتی را برای وصل شدن اینترنت انجام داده و امیدواریم به‌زودی مشکل دانشگاه‌های کشور در این زمینه حل شود.

وی افزود: قرار است در بیست و پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور، ساماندهی سهمیه‌های کنکور، بودجه و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، آئین‌نامه‌های کمیته انضباطی، نحوه پوشش در دانشگاه‌ها، پیشنهادات وزارت علوم درباره نظام پرداخت حق‌التدریسی‌ها و مشکل مسکن هیئت‌علمی دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: متناسب‌سازی حقوق اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها از دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه به شمار می‌رود، چراکه در حال حاضر میزان حقوق اساتید جوان ما در دانشگاه، بسیار کم است و همین موضوع باعث شده اعضای هیئت‌علمی نخبه را از دست بدهیم بنابراین در چنین شرایطی باید کمک کنیم نخبگان در کشور بمانند.

نیلی‌احمدآبادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «مشارکت نخبگان و دانشگاهیان برای حل مشکلات کشور» گفت: با توجه به تأکیدات ایشان، همان‌گونه که دانشگاه‌ها همواره اقدامات زیادی را برای حل مشکلات کشور انجام داده‌اند، اگر می‌خواهیم شاهد مشارکت بیشتر دانشگاهیان و نخبگان باشیم، باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد، ازجمله اینکه تلاش بیشتری شود تا اعضای هیئت‌علمی و نخبگان در دانشگاه‌ها بمانند و کشور را ترک نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز