خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان ثبت احوال در گفت‌وگو با ایلنا:

بیش از ۴۶ میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است/ توانایی صدور ۲.۵ میلیون کارت در ماه را داریم

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۸۰۱

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۶ میلیون و یکصد هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است، گفت: در صورتی که بدنه اصلی کارت به ما تحویل داده شود، آمادگی صدور ۸ میلیون کارت ملی تا پایان سال را داریم.

«اسدالله ابوترابی» سخنگوی سازمان ثبت احوال در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره صدور کارت‌های ملی هوشمند گفت: سازمان ثبت احوال مرجع صدور کارت‌های ملی هوشمند است، اما تامین بدنه این کارت‌ها بر عهده شرکت چاپخانه دولتی است و قرار است این کارت‌ها با تولیدات داخلی چاپ شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار کارت ملی هوشمند تولید داخل صادر شده است، ادامه داد: کارت‌های تولید داخل کاملا مشابه نمونه‌های خارجی است و از سوی چاپخانه دولتی به ما قول داده شده تا پایان سال ۹ میلیون کارت دیگر نیز به ما تحویل دهند تا بتوانیم برای تمام افرادی که در نوبت هستند، کارت ملی هوشمند صادر کنیم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: ما در ماه می توانیم ۲.۵ میلیون کارت ملی صادر کنیم و اگر بدنه ۹ میلیون کارت از چاپخانه به ما تحویل داده شود، می‌توانیم در مدت ۳ تا ۴ ماه تا پایان سال برای همه افرادی که در نوبت هستند، کارت صادر کنیم.

ابوترابی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸ میلیون نفر در نوبت صدور کارت ملی هوشمند هستند. از آنجا که کارت‌های ملی قدیمی دیگر اعتباری ندارند، افرادی که نیازمند کارت ملی هستند به ما مراجعه می‌کنند. پیش‌بینی ما این است به غیر از افرادی که در نوبت صدور کارت هستند ۳ تا ۴ میلیون نفر دیگر نیز برای دریافت کارت ملی هوشمند به ما مراجعه کنند. 

ابوترابی درباره افرادی که کارت ملی هوشمند را برای اولین بار دریافت می‌کنند، تصریح کرد: هر سال حدود یک و نیم میلیون نفر افرادی هستند که برای اولین بار کارت ملی هوشمند دریافت می‌کنند و به اصطلاح به آنها کارت اولی گفته می‌شود و ما برای آنها پیش بینی لازم را کرده‌ایم و مشکلی در این زمینه نداریم. 

به گفته وی تاکنون بیش از ۴۶ میلیون و یکصد هزار کارت ملی هوشمند صادر شده و بیش از ۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز ثبت‌نام‌شان تکمیل شده است و در سیستم‌های ادارای مشکلی ندارند. 

سخنگوی سازمان ثبت احوال نیز همچنین درباره افرادی که در زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی مدارک هویتی خود را از دست داده‌اند، گفت: در همه مناطقی که براساس حوادث غیرمترقبه و ناشی از سیل و زلزله که عوامل انسانی در آن دخالتی ندارند، خارج از زمانبندی و با اولویت اوراق هویتی برای آنها صادر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز