خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد دانشگاهی در کنگره زخم تاکید کرد:

حمایت از کارهای فناورانه برای کاهش آلام مردم

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۶۳۸

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی در حوزه تبعات دیابت گفت: به مسئولان استان‌ها اعلام آمادگی کردیم که کلیه خدمات پزشکی جهاد دانشگاهی را در قالب یک مجموعه کامل ارائه دهیم که برخی استان‌ها از این موضوع استقبال کردند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا طیبی در افتتاحیه چهارمین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با اشاره به اینکه از جمله نیازهای ضروری هر جامعه ارتقای سلامت و حفظ اعتماد مردم در این زمینه است، گفت: بحث توسعه انسان سالم از ضروریات است و در کنار سایر ویژگی‌ها به ویژه در توسعه علمی، اخلاقی، فناورانه نقش دارد.

وی با تأکید بر رابطه مستقیم ارتقای سلامت با توسعه علمی گفت: از سال ۵۹ تلاش کردیم توان کشور در توسعه علمی و فناورانه را الگوسازی کنیم در حالی که زیرساخت اصلی تحقق اقتصاد دانش بنیان این است که خودمان تولیدکننده علم و فناوری باشیم تا بتوانیم روزآمدی خدمات و محصولات را حفظ کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه در کنار خدمات و محصولات در حوزه‌های مهندسی، کشاورزی و... خدمات علمی، فناورانه و فرهنگی در حوزه پزشکی نیز از حوزه‌های اصلی فعالیت جهاد دانشگاهی است، به فعالیت پژوهشگاه رویان در حوزه‌های درمان سلولی، ناباروری و ژنتیک اشاره کرد و افزود: امسال یکی از پژوهشگران این پژوهشگاه موفق به دریافت جایزه مصطفی شد که این جایزه به ایشان به خاطر موفقیت در انجام مطالعات سلول‌درمانی در درمان پارکینسون اهدا شد که البته این روش درمانی در فاز حیوانی بود اما در فاز انسانی نیز از سوی ایشان انجام خواهد شد.

طیبی با اشاره به فعالیت پژوهشکده ابن سینا، پژوهشکده بهداشت و پژوهشکده معتمد اظهار کرد: فعالیت‌های اخیر جهاد دانشگاهی در حوزه لیزردرمانی در زخم‌های بدخیمی منجر به ایجاد پژوهشکده زخم و ترمیم بافت و انجام کارهای کاربردی و کاهش آلام مردم شده است.

وی با بیان اینکه با کمال افتخار از کارهای فناورانه که منجر به کاهش آلام مردم شود حمایت می‌کنیم، گفت: در این حوزه کارهای پژوهشی و فناورانه در دست اجرا است و نیز دست کمک خود را به سوی محققان در واحدهای پزشکی جهاد دانشگاهی دراز کرده‌ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به ارتباط سرعت توسعه علم با سرعت توسعه خدمات گفت: از طریق تبادل علم، زکات علم هم پرداخته می‌شود.

طیبی افزود: به عنوان یک شهروند از اهمیت آگاهی دادن در زمینه تبعات دیابت اطلاع دارم و آگاهی بخشی در تلویزیون و رسانه‌ها در این حوزه بسیار مهم است.

وی با اشاره به سخن دکتر جمالی زواره، دبیر علوم پایه کنگره که از جهاد دانشگاهی خواسته بود به افرادی که بنیه مالی کافی ندارند در حوزه درمان زخم خدمات خود را ارائه دهد، گفت: در این حوزه بنیه مالی ما آنچنان که باید نیست اما از مسئولان استان‌ها خواستیم که در صورت تمایل آن‌ها خدمات پزشکی جهاد دانشگاهی را در قالب یک مجموعه کامل ارائه دهیم که برخی استان‌ها نیز از این موضوع استقبال کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان از اعضا و همکاران جهاد علوم پزشکی تهران، نمایندگان مجلس، دکتر علی نوبخت و نیز معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، دکتر ملک‌زاده به خاطر حمایت از کنگره قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز