خبرگزاری کار ایران

قبادی‌دانا:

از 26 هزار بیمار ضایعه نخاعی 11 هزار نفر به عارضه‌های زخم مبتلا هستند

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۴۹۶

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زخم‌های مزمن می‌تواند موجب مرگ شود و در غیر این صورت هم هزینه بسیار سنگینی را به نظام درمانی کشور وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در چهارمین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت گفت:‌ زخم‌ از مشکلات جدی مردم ما و مردم جهان است. برخی از این زخم‌ها به صورت ژنتیکی در افراد ایجاد می‌شوند مانند آنچه در بیماری دیابت دیده می‌شود. زخم‌های دیگر بر اثر مشکلات بیماری و وابستگی به تخت ایجاد می‌شود. جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد غیردولتی به دنبال خلا‌ءهای جامعه می‌گردد و سعی دارد به وسیله ایجاد دانش و پژوهش این خلاها را پر کند. باید بگوییم موضوع زخم و ترمیم بافت از زمره این موضوعات مهم است.

وی در ادامه گفت: موضوع پیشگیری و آگاه‌سازی جامعه بسیار مهم است و پس از آن شناخت و شناسایی افراد مستعد زخم از اهمیت برخوردار است. بهزیستی 26 هزار بیمار دارای ضایعه نخاعی و وابسته به تخت را حمایت می‌کند. افرادی که دچار ضایعه نخاعی هستند باید مورد آگاهی قرار گیرند. این آگاهی به آنها و برای آنها و خانواده آنها مهم است. باید بدانیم که متولیان نظام درمانی کشور تا چه حد به این آ‌گاه‌سازی اهمیت می‌دهند. بسیاری از مواقع بیماران ما پس از آنکه دچار زخم‌های بستری یا ... می‌شوند به ما رجوع می‌کنند.

قبادی دانا گفت: از این 26 هزار نفر 11 نفر با زخم بستر درگیر هستند به عبارت دیگر 42 درصد از آماری که ذکر شد همچنین 52 درصد از تمام افراد وابسته به تخت که تحت حمایت بهزیستی هستند با مشکل زخم درگیرند بنابراین نیاز به یک همکاری بین بخشی، بین بهزیستی، مراکز تحقیقاتی و نظام درمانی و وزارت بهداشت است تا این مشکل مرتفع شود.

 وی در ادامه گفت: زخم‌های مزمن می‌تواند موجب مرگ شود و در غیر این صورت هم هزینه بسیار سنگینی را به نظام درمانی کشور وارد می‌کند. موضوع اصلی عدم دسترسی افراد در مناطق محروم است. آنها زمانی که مبتلا به عارضه های زخمی شده‌اند به نظام درمانی مراجعه می‌کنند. این مهم است که شناسایی افراد مستعد در تمام کشور انجام گیرد چرا که آ‌گاهی برای آنها ثمربخش خواهد بود. بسیاری از زخم‌ها باعث معلولیت می‌شوند و همچنین بسیاری از معلولیت‌ها موجب زخم و عفونت می‌شوند بنابراین نیاز به یک زنجیره کامل داریم تا به حل و فصل این مشکلات بپردازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز