خبرگزاری کار ایران

عاملی در حاشیه جلسه ستاد مهندسی فرهنگی:

اعتراضات عمومی باید معطوف به حل مسئله و همراه با آرامش اجتماعی و رفتار مدنی باشد

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۳۰۹

جلسه سوم ستاد راهبری و هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی به ریاست جهانگیری در دفتر معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران ضمن محکومیت اهانت صورت گرفته به قرآن کریم در مصلی شهر قدس اظهار داشت: آتش زدن قرآن، تخریب اموال عمومی و ضرر زدن به مردم مصداق شکستن حرمت خدا و انسان است و اعتراضات عمومی باید معطوف به حل مسئله و همراه با آرامش اجتماعی و رفتار مدنی باشد.

وی ضمن تأسف بار خواندن این اقدام تصریح کرد: این گونه اقدامات سیرت واقعی افرادی که به صورت غیرمتعارف به آزار مردم پرداختند را نشان می دهد و خشونت های اجتماعی که منجر به افزایش ناامنی اجتماعی می شود نتیجه ای جز خستگی اجتماعی ندارد.

بررسی عملکرد ده ساله شورای توسعه فرهنگ قرآنی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به بررسی عملکرد ده ساله شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار داشت: در این گزارش برنامه ها و اقدامات صورت گرفته توسط این شورا مورد توجه قرار گرفت که از جمله دستاوردهای آن به شکل گیری 4000 موسسه مردم نهاد قرآنی در کشور و همچنین هدف گذاری برای دستیابی به 10 میلیون حافظ قرآن کریم بود.

عاملی اضافه کرد: توجه به آموزش و پرورش، آموزش عالی و صدا و سیما برای فرهنگ سازی قرآنی در کشور نیز از محورهای مورد تاکید توسط اعضای جلسه در این زمینه بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قرآن کریم باید محور تمام فعالیت های فرهنگی باشد گفت: در این خصوص باید علاوه بر توجه باید به متن قرآن و صورت آن، حفظ و قرائت و توجه ویژه ای به سیرت قرآن برای اصلاح رفتار اجتماعی شود که تأکید شد برای تحقق بیشتر آن برنامه ریزی عملیاتی انجام شود.
تصویب ماده واحده ای برای داشتن محورها، مفاهیم و راهبردهای استاندارد در زمینه قرآنی

عاملی همچنین از تصویب ماده واحده ای خبر داد که بر اساس آن دستگاه های فعال در زمینه قرآنی مکلف به داشتن محورها، مفاهیم و راهبردهای استاندارد خواهند شد.
وی تصریح کرد: این بدان معناست که سازمان برنامه و بودجه در نظام بودجه ریزی عملیاتی، بودجه را به سرفصل های مشخص که با هماهنگی شورای توسعه فرهنگ قرآنی تعیین می شود اختصاص خواهد داد که در نتیجه آن شاهد هماهنگی بیشتر فعالیت های قرآنی در سطح کشور خواهیم بود.

بحث پیرامون تقسیم کار ملی در تدوین اسناد مصرح در سند مهندسی فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تقسیم کار ملی در تدوین اسناد مصرح در سند مهندسی فرهنگی دستور بعدی جلسه بود، اظهار داشت: نزدیک به 18 سند ملی در این راستا باید به تصویب برسد که تصویب آن به آرایش فرهنگی کشور کمک خواهد کرد که از جمله آن می توان به سند معماری و شهرسازی، سند موسیقی، سند سینما، سند ارتباطات و رسانه اشاره کرد.

عاملی با بیان اینکه لایحه ای شدن مصوبات نقش کلیدی در اجرایی شدن مصوبات خواهد داشت، گفت: تدوین این اسناد توسط دستگاه های ذی نفع و طراحی آن به صورت لایحه جهت طرح در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه مورد توجه قرار گرفت.

استاندارد و چارچوب مشخص برای تدوین اسناد ارائه خواهد شد

وی افزود: همچنین مقرر شد استاندارد و چارچوب مشخصی برای تدوین اسناد از جانب دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و به جلسه ارائه شود تا دستگاه ها نیز اسناد پیشنهادی خود را طبق این چارچوب تدوین کنند.
وی تصریح کرد: تعریف مفاهیم کاربردی، برخورداری از زمان بندی، رویکرد برنامه ای داشتن و معطوف بودن به برنامه های پنج ساله کشور از جمله مواردی است که در این چارچوب باید مورد توجه باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقرر شد پس از تدوین این استاندارد و مطالعه مجدد درخصوص دستگاه های مسئول و همکار تدوین اسناد در جلسات آتی ستاد مهندسی فرهنگی تصویب اسناد فرهنگی کشور در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز