خبرگزاری کار ایران

ستاری:

با فرهنگ بچه‌پولداری کارآفرینی ایجاد نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۲۵۴

معاون رئیس جمهور پس از حضور در صحن شورای شهر در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از استماع اعضای شورای شهر تهران گفت: ۶۰۰۰ سال از تاریخ دانش و تجارت در ایران می‌گذرد اما ۱۰۰ سال است که گیر نفت افتاده‌‌ایم. این مسئله خیلی چیزها از جمله فرهنگ کارآفرینی را نابود کرده است.

وی در ادامه افزود: باید توجه داشت که تکیه بر منابع زیرزمینی دیگر منابع را به فراموشی سپرده است و با فرهنگ بچه‌پولداری کارآفرینی ایجاد نمی‌شود.

ستاری تاکید کرد: در کشور ما زیرساخت‌ها تحت تاثیر منابع زیرزمینی است.

او با اشاره به فعالیت رو به رشد استارتاپ‌ها در بورس تصریح کرد: اکنون استارتاپی در کشور داریم که ۷۰۰۰ میلیارد تومان در بورس قیمت‌گذاری می‌شود در حالی که در سه سال گذشته اصلا وجود خارجی نداشته و این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون متر مربع فضای نوآوری در کشور حاصل شده، افزود: در چابهار یک پارک فوق‌العاده نوآوری راه‌اندازی کردیم و مشخص شد هرچه محرومیت بیشتر، انگیزه مردم برای نوآوری بیشتر است و این مسئله در مناطق محروم به خوبی محرز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز