خبرگزاری کار ایران

عبدالملکی:

منافع مددجویان کمیته امداد را به منافع کارآفرینان گره می‌زنیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۱۸۵

معاون اشتغال کمیته امداد گفت: امسال برای هر نفر کارآفرین ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حجت‌الله عبداالملکی»، معاون اشتغال کمیته امداد، در ارتباط با اعتباراتی که امسال به کارآفرینان داده می‌شود گفت: برای کارآفرینانی که نیاز به گردش سرمایه دارند، اعتبارات مالی تعلق می‌گیرد.‌ ما به ازای هر یک نفر که نیاز دارند ۵۰ میلیون تومان اختصاص داده‌ایم. کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال  گذشته به ازای ۵ نفر ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌کرد. بنابراین سقف پرداختی برای یک نفر نهایتا ۱۰۰ میلیون تومان بود. امسال برای هر نفر کارآفرین  ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. 

وی در ادامه  گفت: امسال سعی داریم با کمک کارآفرینان یک زنجیره خُرد ایجاد ‌کنیم. طبق این برنامه کارآفرینان مددجویان ما را استخدام نمی‌کنند. اما همین زنجیره تولید در نهایت سبب ایجاد شغل می‌شود. این رشد مشاغل مددجویان ما را نیز شامل می‌شود. امسال بیش از ۸۰۰ نفر موفق به ایجاد شغل و کارآفرینی شده‌اند. منافعی که برای کارآفرینی تمهید می‌شود، برای مددجویان نیز منافعی دارد. 

عبدالملکی در ارتباط با اهمیت این قبیل از کارآفرینی‌ها گفت: اعتباراتی برای آموزش افراد، برای تهیه مواد اولیه و برای ایجاد عرضه محصولات پرداخت می‌شود. اصطلاحا این افراد به عنوان راهبر شغلی نامیده می‌شوند که چرخ لوکوموتیو ایجاد شغل را به حرکت در می‌آورند. 

عبدالملکی در پایان گفت: ما منافع مددجویان کمیته امداد را به منافع کارآفرینان گره می‌زنیم. سعی می‌کنیم از کارآفرینان حرفه‌ای استفاده کنیم تا مشکل تولید مشاغل در آن منطقه برطرف شود. در هر استان هیاتی وجود دارد تا خبرگان کارآفرین را در استان بررسی کند. همچنین فراخوان‌هایی در این راستا اعلام می‌شوند.  افراد می‌‌توانند به سایت سازمان مراجعه کنند تا از کارآفرینان و مشاغل با خبر شوند. سپس رایزنی‌ها صورت می‌گیرد تا مددجویان ما در کارگاه‌ها استخدام شوند. امسال حدود ۱۲۰۰ نفر بما مراجعه کردند و ۸۰۰ نفر از این افراد کمک‌های کارآفرینی دریافت کرده‌اند.  کمیته امداد در تمام شهرستان‌های کشور حضور دارد. در نهایت ما از راهبران شغلی دعوت می‌کنیم که راهبران شغلی برای کارآفرینی به ما مراجعه کنند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز