خبرگزاری کار ایران

اگر شهرداری مقابل تاکسی‌های اینترنتی ایستادگی نمی‌کرد، به سود ۴۰ درصدی می‌رسید

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۱۰۵

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اگر شهرداری مقابل تاکسی‌های اینترنتی ایستادگی نمی‌کرد، به جای سهم ۱.۵ درصدی می‌توانست به سود ۴۰ درصدی برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری که در جریان یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در صحن شورا حضور یافت، گفت: یک حرکت عظیمی از سوی جوانان دارد شروع می‌شود و شما بخشی از این حرکت هستید. شما باید همراه با این حرکت باشید و اکنون می‌توانید یک مدیریت کامل در این جریان اعمال کنید.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقی که برای استارتاپ تاکسی‌های اینترنتی ایجاد شد، تصریح کرد: اگر جلوی حرکات استارتاپی بایستید مانند اتفاقی که برای تاکسی‌های اینترنتی افتاد، نمی‌توانید از آن بهره‌مند شوید. شما صاحب چیزی نیستید بلکه درواقع شهرداری صاحب شهر نیست بلکه مردم صاحب آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری می‌تواند با کسب و کارهایی که در اختیار دارد به درآمد برسد، افزود: فرصت استثنایی در اختیار شماست که صاحب شهر شوید. شهرداری نوآور اکنون در تمام جهان در حال رشد است. شهرداریها در آینده جای مهمی می‌شوند و نظام آموزشی به طور کامل متحول خواهد شد.

ستاری در ادامه افزود: همین الان افرادی هستند که هیچ آشنایی با اینترنت ندارند اما با موبایل کار می‌کنند چراکه به آن احتیاج دارند اما چگونه تحت آموزش قرار می‌گیرند؟ این همان زیرساختی است که شهر در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در اکوسیستم دانش‌بنیان به دانشگاه‌ها به دلیل تامین نیروی انسانی به عنوان بخش مهمی از اقتصاد دانش‌بنیان‌ها نگاه می‌کنیم، تصریح کرد: اکنون ۱۸۰ شتاب‌دهنده ۵۰۰۰ متر مربع فضا داریم. همچنین ۶۰۰۰ استارتاپ داریم که می‌توانیم برای تامین نیروی انسانی از آنها استفاده کنیم. اکنون ۴۶ هزار شرکت دانش‌بنیان داریم که ۳۰۰ هزار شغل مستقیم از آن ایجاد شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سال گذشته بانکها ۱۲ هزار میلیارد تومان وام داده‌اند در حالی که ۲۵ صندوق پژوهش فناوری داریم. اکنون دو کارخانه نوآوری در کشور در حال فعالیت است که یکی از آنها هفته گذشته تاسیس شد.

ستاری با تاکید بر اینکه به دنبال پهنه‌های نوآور شهری هستیم، در خصوص برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در افق ۱۴۰۰ اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ بیش از یک میلیون متر مربع فضای جدید استارتاپی و ۲۰۰۰ شتاب‌دهنده جدید شکل خواهد گرفت که برای آن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تزریق اعتبار در نظر گرفته‌ایم. همچنین ۸ کارخانه نوآوری نیز تا سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه افزود: وقتی درباره شهر نوآور صحبت می‌کنیم بحث بر این است که شهرداری می‌خواهد مقابل نوآوری باشد یا همراه آن؟ اکنون تهران جزو ۵۰ شهر استارتاپی دنیاست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در شهرهای نوآورانه خود شهرداری در حوزه استارتاپها پیشرو می‌شود و از آن کسب درآمد می‌کند و به منابع پایدار می‌رسد. در این زمینه ما دارای فضاهای دانشگاهی فوق‌العاده و نیروی انسانی جوان هستیم که برای توسعه فضای خلاق فوق‌العاده هستند.

ستاری با اشاره به مخالفت‌هایی که در ابتدای راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی ایجاد شده بود، افزود: آدم شرمند می‌شود وقتی دعوا با تاکسی‌های اینترنتی در سالهای اول را می‌بیند. در آن زمان به مخالفان می‌گفتم که فکر می‌کنید اگر یکی از این استارتاپها را بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ تعداد آنها بی‌شمار است و اگر یکی از بزنید دیگری بالا می‌آید. شهرداری بعد از سالیان سال تفاهم کرد تا ۱.۵ درصد درآمد از تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری برسد، اما اگر جلوی آن نمی‌ایستاد و با آنها همراه می‌شد می‌توانست امروز نزدیک به ۴۰ درصد درآمد داشته باشد.

وی افزود: با ده‌ها هزار ایده داریم؛ البته ما نداریم، بچه‌های این کشور دارند و اگر به آنها اجازه بدهید و جزئی از آنها باشید می‌توانید به درآمدهای بالا برسید.

وی با تاکید بر اینکه خود شهر یک سیستم شتاب‌دهنده استارتاپی است، به فضاهای دانشگاهی اشاره کرد و گفت: بهترین جا برای رشد ایده‌های نوآورانه کنار دانشگاه است که در آن دانشجویان زمانی که از درس فارغ شدند بتوانند حضور داشته باشند و ایده خود را پرورش دهند. اکنون در اطراف دانشگاه شریف ۵۰۰ شرکت نوآورانه ایجاد شده و اینها بچه‌هایی بودند که داشتند از کشور می‌رفتند و ماندند و در کشور در حال فعالیت هستند.

ستاری در پایان تاکید کرد: شهرداری می‌تواند با حوزه‌های استارتاپی و فناورانه به سمت اشتغال پایدار برود و می‌تواند درآمد شهرداری را به صورت کامل به سمت نوآوری بیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز